وزیر خارجه عراق پس از تهران و مسقط به کویت رفت

وزیر خارجه عراق در ادامه سفر منطقه ای خود با هدف کاهش تنش های منطقه ای شامگاه پنجشنبه وارد کویت شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رسانه های عراقی، جعفری قرار است در سفر کوتاهش به کویت، با صباح خالد الاحمد الصباح معاون اول نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور دیدار و گفت وگو کند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای، هدف سفر منطقه ای ابراهیم جعفری را تلاش برای کاهش تنش های اخیر میان ریاض و تهران عنوان کرده که به دنبال اعدام روحانی عربستانی بروز کرده است.
جفعری پیش از ورود به کویت ، با ابتکار دیپلماتیک خود ابتدا به تهران رفت و سپس راهی مسقط شد و با یوسف بن علوی همتای عمانی خود رایزنی کرد.

تنش اخیر در منطقه، پس از آن شکل گرفت که دولت سعودی، بعد از چند روز فضا سازی رسانه ای و ایجاد التهاب در افکار عمومی منطقه، روحانی عربستانی، نمر باقر النمر را با شمشیر گردن زد ، امری که به تجمع های اعتراض آمیز هزاران تن در سراسر جهان مقابل سفارت خانه های عربستان ، از جمله در تهران انجامید.

رژیم سعودی که در ساعات اولیه پس از اعلام خبر اعدام نمر باقر النمر در قبال اعتراضات جهانی اعم از دولت ها و ملت ها به شدت تحت فشار قرار گرفته بود، به دنبال اقدام هیجان زده گروهی از جوانان خشمگین در تهران، حرکت سازماندهی شده ای را با همراهی برخی متحدان خود شکل داد تا از زیر فشارهای سنگین بین المللی بخاطر اعدام یک معترض آزادی خواه ، خارج شود.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار