یخ نورد ملی پوش کشورمان:

برای مسابقات‌ آسیایی کره آماده می شوم

موسوی گفت: برای حضور پرقدرت در رقابت‌های یخ نوردی کره در سالن دیهیم تهران تمرین می کنم.

زینب موسوی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان افزود: رقابت‌های یخ نوردی قهرمانی آسیا طی روزهای 26و27 دی در شهر جئونگ سانگ کره برگزار خواهد شد و خود را برای این رقابت ها آماده می کنم.
 
وی تصریح کرد: فدراسیون نیز برای اینکه کمکی به تمرینات ما کند دیواره ای در بخش سنگنوردی مجتمع ورزشی پلور نصب کرده است تا از آن برای بالا بردن آمادگی خود استفاده کنیم.
 
موسوی در ادامه گفت: هزینه‌هایی که برای تمرینات دارم و اعزام به مسابقات بین‌المللی صورت خواهد گرفت را هیئت کوهنوردی کرمان و یکی از غارنوردان کشورمان بر عهده دارد و از من حمایت می کنند که در اینجا از آنها تشکر می کنم.
 
وی عنوان کرد: برای رقابت‌های بین‌المللی کره یخ نوردان درجه یک کشورمان اعزام می شوند و لایق ایستادن روی سکو هستند.
 
موسوی افزود:کره میزبان این مسابقات جزو قدرت های یخ نوردی قاره کهن است و در این رقابت ها 8 یخ نورد به میدان خواهند رفت که 3 نفر از آنها قدر هستند و بقیه تازه، وارد این رشته نوپا شدند و تجربه کافی ندارند.
 
وی یادآور شد: تمرینات ملی پوشان انجام می شود و امیدوارم در مسابقات آسیایی کره جنوبی کسب سکو کنیم.
 
موسوی گفت: از سال 92 سنگوردی را با جدیت آغاز کردم البته سال 90 نیز سنگنوردی می کردم ولی در حد حرفه ای نبود با توجه به اینکه تهران شهر شلوغ و پرترافیکی است یک سالی را به زنجان مهاجرت کردم و در آنجا تجربیات قهرمانی چون الناز رکابی و فرناز اسماعیل زاده بهره بردم و سطح آمادگی جسمانی ام بالا رفت
 
* اتفاقی یخ نورد شدم
 
وی در این خصوص گفت:در سال 93 مسابقات درای تو لینگ جام فجر در همدان برگزار شد و من هم همراه دوستان راهی این رقابت ها شدم که به فینال راه یافتم و این آغاز فعالیت در این رشته ورزشی بود و احساس کردم خیلی به آن علاقه دارم.
 
موسوی عنوان کرد: مدتی پیش یک اردوی برون مرزی یخ نوردی در دهکده کروف روسیه برگزار شد که بنده نیز حضور داشتم و تجربیات خوبی کسب کردم.
  
* یخ نوردی را با جدیت دنبال خواهم کرد
 
موسوی در این باره گفت: از 6 سالگی ورزش را شروع کردم و بنیه قوی دارم که توانستم یخ نوردی را ادامه دهم و موفقیت هایی هم در این زمینه داشتم و در رشته فلسفه تحصیل می کنم و دوست دارم در کنار علم قله های شرقی را در یخ نوردی نیز تجربه کنم.
 
وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مدت کمی است یخ نوردی می کنم ولی توانستم عنوان اولی و دوم که یکی قهرمانی جام فجر است را بدست آورم و در مسابقات جهانی فرانسه پانزدهمی را از آن خود کردم.
 
موسوی در پایان خاطر نشان کرد: با تمرینات خود جوشی که یخ‌نوردان کشورمان انجام می دهند و پیشرفت خوبی که در این زمینه بدست آوردند پتانسیل این را دارند که به عرصه‌های جهانی پا بگذارند و مقام های خوبی را کسب کنند.
 
انتهای پیام/

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار