بازیگر سریال تاریخی «معمای شاه»:

در ابتدا ظاهرم چندان شباهتی به «هژیر» نداشت

شاید در نگاه اول من به «هژیر» شباهت زیادی نداشته باشم؛ اما بعد از گریم و پوشیدن لباس‌ها بخش زیادی از شباهت مورد نظر حاصل می‌شود.

جمشید جهانزاده بازیگر مجموعه‌ تلویزیونی «معمای شاه» در خصوص نقش خود در این کار در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در «معمای شاه» نقش «هژیر» را ایفا می‌کنم. «هژیر» یکی از نخست‌وزیرهای دوران پهلوی بوده است که قبل از سال 1330 به دست گروه «فدائیان اسلام» ترور می‌شود.

وی بیان کرد: تقریباً از همان روزهای اول که کار آغاز شد، من نیز برای شروع کار خودم وارد گروه شدم و قرارداد بستم.

جهانزاده اظهار داشت: برای آقای ورزی این موضوع که شخصیت‌های انتخابی برای ایفای نقش مدنظر چقدر به چهره اصلی شبیه باشند، مهم است. چرا که در این صورت درگیری بیشتری با نقش وجود خواهد داشت. شاید در نگاه اول من به «هژیر» شباهت زیادی نداشته باشم؛ اما بعد از گریم و پوشیدن لباس‌ها بخش زیادی از شباهت مورد نظر حاصل می‌شود.

وی در خصوص گریم شهرام خلج عنوان کرد: گریم من در «معمای شاه» بیش از یک ساعت طول می‌کشید. گاهی اوقات حتی بیشتر. کار شهرام خلج بسیار خوب است. گریم‌هایی که او طراحی کرده و انجام داده، بسیار به شخصیت‌های واقعی نزدیک است. او تبحر زیادی در کار خود دارد.

بازیگر فیلم «کشتی آنجلیکا» درباره همکاری با ورزی اینگونه گفت: این چندمین کار است که با محمدرضا ورزی همکاری می‌کنم. او آگاهی و اشراف خوبی روی بازیگران دارد. در مجموع همه چیز را می‌سنجد. انتخاب‌های او بسیار درست و نزدیک به شخصیت‌های واقعی و اصلی است.

وی ادامه داد: ورزی روی انتخاب نقش‌ها حساس است. در واقع او از بازیگر انتظار دارد تا تمام توانایی‌اش را برای ایفای نقش به کار گیرد. محمدرضا ورزی در  کار خود تخصص پیدا کرده و با بازیگران زیادی در حیطه کاری خود همکاری کرده است. در این مجموعه نیز با بازیگران باسابقه و کسانی که تجربه کار در تئاتر را داشتند، مشارکت کرده است. زیرا فرصت در چنین پروژه سنگینی زیاد نیست. بنابراین بازیگران با یک دور تمرین به نقش خود نزدیک می‌شوند. با توجه به گستردگی کار، امکان هدر رفت بودجه وجود ندارد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «نیمکت» اظهار داشت: کار در چنین مجموعه‌ای سخت است. آن هم به دلیل حجم زیاد کار، گریم‌های سنگین و... . گاهی برای تصویربرداری یک سکانس سی ثانیه‌ای ما مدتی در حدود 10 الی 15 ساعت را در لوکیشن و محل کار به سر می‌بریم. البته این موارد شامل حال همه افراد گروه است.

جهانزاده خاطرنشان کرد: برای نزدیک شدن به این شخصیت، هر آنچه که راجع به او وجود داشت را مطالعه کردم. حتی جایی خواندم که او جزو اولین افرادی بوده است که روی شخصیت‌ حافظ کار کرده است. به طوری که بسیاری به او گفته بودند که بهتر بود به ادبیات می‌پرداخته‌ و وارد دنیای سیاست نمی‌شده است. البته نظر کارگردان و متن موجود نیز کمک‌های فراوانی به من کرد.

وی عنوان کرد: لوکیشن‌هایی که در آن‌ها حضور داشتم، شهرک سینمایی، کاخ گلستان، نیاوران، سعدآباد و مسجد سپه‌سالار بود.

جهانزاده در پایان گفت: در مجموعه «معمای شاه» نقش‌های فرعی را هم به غیر از نقش هژیر داشته‌ام. از جمله در اولین قسمت کار که جزو دار و دسته گدایان بودم. در حال حاضر نیز مدت زیادی است که بازی من به اتمام رسیده است.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار