شیراز؛

دستگیری عامل اغفال دختران نوجوان در شبکه های اجتماعی

رئيس پليس "فتا" استان فارس از دستگيری فردی خبر داد که با اغفال دختران از طریق ایجاد گروه های دوستی در شبکه های اجتماعی و با به دام انداختن تعدادی از کاربران از آنها اخاذی می کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شیراز؛ سرهنگ "سيدموسي حسيني" گفت: چندی پیش مردی میانسال با حالتی پریشان به همراه دختر 17ساله خود وارد پلیس فتا شده و عنوان می کند چند روزی بود که متوجه شدم دخترم آن آرامش همیشگی را ندارد به طوری که اغلب مواقع اضطراب و نگرانی از چهره او کاملا نمایان شده و به طور عجیبی سرگرم گوشی تلفن همراه خود بود.

وي ادامه داد: اين مرد از جويا شدن قضيه از دخترش، وي با گریه به پدر مي گويد؛ مدتی پیش از طریق یکی از دوستانم با این گروه آشنا شده و در آن عضو شدم، سپس با مدیر گروه که خود را پسری جوان و زیبا معرفی کرد آشنا شدم، در ادامه با چرب زبانی و دادن وعده ازدواج عکس های شخصیم را برای وی ارسال کرده که پس از آن،  پیام های تهدیدزا و خواسته های نامربوط شروع شد.

رئيس پليس "فتا" استان فارس گفت: اين دختر پس از پرس و جو از اعضای دیگر گروه متوجه شده نه تنها خودش، بلکه کاربران دیگری نیز در این گروه اغفال شده اند.

سرهنگ "حسيني" ادامه داد: با مطرح شدن این موضوع تیمی از اداره مبارزه با جرائم سایبری تشکیل شده و ماموران با اقداماتی فنی و تخصصی، موفق به شناسایی متهم شدند.

وي افزود: متهم که مردی 38 ساله ساکن شیراز است، در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به بزه انتسابی خود اعتراف کرده و مشخص می شود وی به دلیل مشکلات روحی و روانی، اقدام به چنین عمل مجرمانه ای كرده است.

رئيس پليس "فتا" استان فارس از والدین درخواست كرد: با پیشرفت های تکنولوژی و ظهور اپلیکیشن های مختلف ارتباطاتی، اطلاعات و آگاهی خود را  در این زمینه بالا برده و با ایجاد ارتباط مثبت و مفید با فرزندان خود آن ها را در این فضا تنها نگذارند.

سرهنگ "حسينی" ادامه داد: مواقعی مشاهده می شود بعضی افراد با روبرو شدن به چنین مواردی به علت حفظ آبرو از شکایت کردن امتناء می ورزند.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.