تبریز؛

شهر جدید شهریار دستاورد جدیدی برای استان خواهد بود

مسایل و مشکلات شهر جدید شهریار و آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی و آماده‌سازی زیرساخت‌های این شهر در نشستی با حضور استاندار آذربایجان شرقی بررسی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، استاندار آذربایجان شرقی در این نشست بر همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در تکمیل زیرساخت‌های شهر جدید شهریار تاکید کرد و گفت: این شهر دستاورد جدیدی برای استان خواهد بود.

جبارزاده با تاکید بر این که شهر جدید شهریار باید منطبق با آخرین الگوهای شهرسازی دنیا ساخته شده و نمونه شهرسازی در کشور باشد، افزود: باید شهری بسازیم که تمام جاذبه‌های لازم را داشته باشد و مردم برای سکونت در آن علاقمند باشند.

جبارزاده با اشاره به از بین رفتن باغات و اراضی کشاورزی در اثر ساخت و سازهای بی‌رویه در برخی از مناطق استان، اظهار کرد: شهر جدید شهریار می‌تواند حفظ‌کننده باغات و زمین‌های کشاورزی ما باشد.

وی تاکید کرد: خدماتی که در این شهر ارایه می‌شود باید بهترین و به‌روزترین خدمات باشد و مطمئنا انسان‌ها برای زندگی بهتر و آسایش بیشتر حاضرند که هزینه کنند.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در طراحی شهر جدید شهریار موضوع جذب گردشگر و ایجاد مکان‌های تفریحی باید لحاظ شود.

وی با بیان این که شهر جدید شهریار را پروژه‌ای فرااستانی می‌دانیم، افزود: همه مدیران استان در کنار مجریان این شهر هستند و مهم این است که عملیات عمرانی آن هرچه سریع‌تر آغاز شود.

بارزاده با بیان این که شهر تبریز به خاطر شرایط و مشکلات خاص خود ظرفیت جمعیت بیشتر و توسعه ساخت و سازهای شهری به جز در بافت‌های فرسوده را ندارد، افزود: شهر جدید شهریار می‌تواند به عنوان تنفس‌گاه تبریز عمل کرده و پشتیبان برنامه‌های آتی شهرسازی تبریز باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی در خصوص محدوده 1500 هکتاری شهر جدید شهریار، جهاد خانه‌سازی آذربایجان به عنوان مجری این شهر را مسئول حفاظت از این محدوده دانست و گفت: هرگونه تغییر در ماهیت اراضی این محدوده اعم از ساخت و ساز یا کشت و زرع، باید با اجازه مجری طرح باشد و هیچ‌کس اجازه تصرف غیرقانونی در این محدوده را ندارد.

وی تصریح کرد: حفاظت و حراست از این محدوده یک امر ضروری است، در عین حال برای تعیین مالکیت اراضی نیز اقدامات لازم باید انجام شود.

جبارزاده گفت: اراضی ملی واقع در محدوده شهر جدید شهریار طبق قانون به شرکت شهرهای جدید کشور واگذار می‌شود تا در اختیار مجری طرح قرار گیرد و در هر حال قانون، ملاک عمل خواهد بود.

وی در خصوص مشکل تامین آب شهر جدید شهریار نیز گفت: تامین آب شرب برای فاز اول این شهر قطعی شده است، اما برای افق نهایی طرح باید فکر اساسی شود.

جبارزاده تامین منبع آب پایدار برای شهر جدید شهریار را ضروری دانست و گفت: در این زمینه باید با دستگاه‌های مسوول هماهنگی شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با بیان این که زمینه جذب سرمایه‌گذاری در شهر جدید شهریار فراهم است، گفت: آماده معرفی سرمایه‌گذاران قوی برای اجرای طرح‌های شهری در این شهر هستیم و مجری طرح نیز باید در تمام امور پیشقدم باشد.
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.