تعرفه گذاری‌ها در بخش خصوصی برای حوزه خدمات سرپایی نیاز به بازنگری دارد

رئیس کل نظام پزشکی از نیاز به بازنگری در تعرفه گذاری‌ها در بخش خصوصی برای حوزه خدمات سرپایی خبر داد .

علیرضا زالی رئیس کل نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص مشکلات تعرفه گذاری در بخش سرپایی بویژه در بخش خصوصی گفت: در 2 سال گذشته در تعرفه گذاری بخش سرپایی بویژه در بخش خصوصی با مشکلاتی مواجه بوده‌ایم که نیاز به بازنگری دارد.  پزشکان در این بخش معتقد بودند که تعرفه‌های واقعی در مطب‌ها اعمال نمی‌شود. باید نگاه به تعرفه‌ها تغییر کند بویژه تعرفه‌های سرپایی را باید به تعرفه‌های واقعی نزدیک‌تر کنیم. 

وی ضمن تاکید به آسان شدن نظارت بر تعرفه‌ها در صورت واقعی بودن آن‌ها گفت: سرمایه گذاری تعرفه ای در ویزیت سرپایی برای سال‌های گذشته بسیار کم بوده است. هر شهروند ایرانی در سال حدود 2 مرتبه به پزشک متخصص در حوزه سرپایی مراجعه می‌کند، بنابراین خیلی بار مالی را به بیمار تحمیل نمی‌کند. بنابراین بیشتر در حوزه بستری با مشکل مواجه خواهیم بود و ما به التفاوت آن مشکل چندانی ایجاد نمی کند. مشکل اصلی مقاومت بیمه‌ها در برابر رشد تعرفه‌های سرپایی می‌باشد که دود آن به چشم مردم می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: اگر بیمه‌ها بگذارند که فرآیند واقعی شدن تعرفه ها در حوزه سرپایی به خوبی صورت گیرد مردم هم دچار مشکل نمی‌شوند.متاسفانه مبنای پرداخت ویزیت در بخش خصوصی توسط بیمه‌ها به میزان بخش دولتی است. اگر این مکانیزم اصلاح شود و بیمه‌ها بپذیرند که باید برای بخش خصوصی متناسب با تعرفه‌های سرپایی را بپردازند، بیمار کمترین مشکل را خواهد داشت، چرا که کمترین میزان حمایت بیمه ها در بخش سرپایی است و بیمار بیشترین پرداختی را از جیب دارد، این نشان دهنده نقصان در پوشش بیمه‌ای است. 

وی در خصوص تائید فشار آوردن به پزشکان برای پذیرفتن تعرفه های اعلامی عنوان کرد: نمی‌توان نقصان پوشش بیمه ای را با فشار آوردن به پزشکان برای پذیرفتن تعرفه ها بر طرف نمود چرا که نتیجه آن رعایت نشدن تعرفه‌ها در مطب‌ها خواهد بود.بنابراین برای حل این مسئله به صورت اساسی اولا باید تعرفه های حوزه سرپایی واقعی شود و دوم بیمه ها در تامین ویزیت سرپایی مشارکت کنند که در نهایت با کاهش میزان مراجعه افراد به مراکز درمانی سود آن به بیمه‌ها می‌رسد. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/ 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار