افشین اربابی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

تصویربرداری «حالت خاص» تمام شده/ هدف ما لبخند مردم است

هدف ما در مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» تنها لبخند و دلی شاد برای مردم است.

افشین اربابی کارگردان مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص جزئیات این مجموعه طنز تلویزیونی گفت: در حال حاضر تصویربرداری و تولید سی قسمتی سریال «حالت خاص» به اتمام رسیده است و در مرحله فنی تدوین و صداگذاری هستیم.

وی با بیان تعریفی از مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» توضیح داد: «حالت خاص» به نوعی کمدی است که پایه و اساس آن بر محوریت دیالوگ‌ها قرار داده شده و از درام بسیار قوی برخوردار است.

تصویربرداری «حالت خاص» تمام شده/ هدف ما لبخند مردم است

اربابی ادامه داد: اکثر کاراکتر‌ها تیپ‌های متفاوت از شخصیت‌های اطرافمان هستند که سعی شده با بودجه اندک، طنزی ساده و مدرن را برای تمام گروه مخاطبان بخصوص بینندگان دهه‌ 70 و 80 که از هوش بالایی برخوردار هستند، بسازیم.

وی خاطرنشان کرد: چون ساختار مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» سراسر دیالوگ و حرف‌زدن است، تمام تلاشمان را کرده‌ایم که در میان بحث‌ها و دیالوگ‌ها خط و ربط‌های بسیار ساده اما پر مفهوم را برای بیشتر ارتباط برقرار کردن با مخاطب جوان و با هوش جای دهیم.

تصویربرداری «حالت خاص» تمام شده/ هدف ما لبخند مردم است

وی در یک جمله در خصوص تنها سریال شبکه نسیم اظهار داشت: تنها لبخند زدن و حال خوب مردم، هدف اصلی ساخت مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» است.

اربابی با اشاره به جای خالی سریال‌های چند اپیزودی‌ طنز در رسانه بیان کرد: پیش از این ما در تلویزیون مجموعه‌هایی همانند «حالت خاص»، با تجربه مختلف کارگردان‌های هنری حادق بسیار داشتیم و باید بگویم که حالا بعد از چهار سال جایشان خالی بود. ساخت چنین مجموعه‌های تولیدی زمان کمتری را می‌خواهد و از طرفی اگر درست به معنا و مفهوم آن پرداخته شود، می‌تواند جدای از ایجاد یک زمان شاد برای مخاطبان، پیام خود را هم بیان کند.

تصویربرداری «حالت خاص» تمام شده/ هدف ما لبخند مردم است

وی با توجه به تولید مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» هدف خود را اینگونه عنوان کرد: پس از گفتگوهای مختلف با نویسندگان و تهیه‌کنند‌ه «حالت خاص» بستر مناسبی بود که این بار به دور از خانه‌های آپارتمانی، آسایشگاهی را به عنوان لوکیشن انتخاب کنیم. از جهتی انتخاب آسایشگاه با بضاعت کم مالی و زمان محدود ما توانست قصه‌‌های مختلف را در قالب شرایط اجتماعی و شوخی با مضامین متفاوت جامعه را مطرح کند.

اربابی در خصوص انتخاب بازیگران سریال «حالت خاص» یادآور شد: سعی کردیم در مورد انتخاب بازیگران، افرادی را انتخاب کنیم که صرفا کارهای کمدی انجام می‌دهند و شناخته شده‌اند، بلکه بازیگرانی باشند که جنس کمدی و طنز را می‌شناسند و از قبل کار کرده‌اند. انتخاب بازیگرانی چون سید مهرداد ضیایی به خاطر شناختی که پیش از این داشتم و سواد بالای این عزیز بوده که ایشان در واقع در آسایشگاه  «حالت خاص» نقش یک با سواد و یا روشنفکر را ایفا می‌کند و یا آقای رحیمی سام که از جمله بازیگران تئاتر هستند و نقش انسانی مدرن و باهوش را دارد که با توجه به موقعیت و جایگاهش همیشه در آسایشگاه است و با عوامل و حتی خود ساختمان درگیر می‌شود. به هر حال انتخاب بازیگران بر اساس آنکه این عزیزان به حتم کمدی کار باشند نبود؛ بلکه سعی کردیم تعادلی بین بازیگران طنز مانند یوسف تیموری، الیکا عبدالرزاقی و سید مهرداد ضیایی، یوسف رحیمی سام و....  برقرار کنیم و طنزی مدرن و باهوش را با ضرباهنگ تند بیان کنیم.

اربابی درباره بازخورد مخاطبان بیان کرد: در حال حاضر چون تولید تنها یک هفته است که به پایان رسیده، مجالی پیدا نکردم که آمارها را دقیق بررسی کنم؛ اما تا به اینجای  کار رضایت 40 درصدی را پیدا کرده‌ایم که برای قدم اول بد نبوده. به هرحال هر مجموعه‌ تلویزیونی در روزهای ابتدایی پخش بسیار موفق نیست، اما این نوید را می‌دهم که «حالت خاص» بعد از گذشت دو یا سه شب به خاص‌ترین لحظه‌های خود می‌رسد.

تصویربرداری «حالت خاص» تمام شده/ هدف ما لبخند مردم است

 وی در ادامه افزود: این روند صعودی در میان عوامل هم بسیار مشهود بود. اکثر بچه‌ها بعد از دو یا سه هفته جنس بازی یکدیگر را پیدا کرده‌اند و  توانستند به خوبی آن رادر نقش‌هایشان پیاده کنند.

اربابی در خصوص دیگر جزئیات مجموعه سی قسمتی «حالت خاص» توضیح داد: از ابتدا «حالت خاص» یک مجموعه 50 قسمتی بود که ناگهان به خاطر شرایط مالی به سی قسمت تحلیل رفت.

وی درباره اجرای متفاوت تیتراژ مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» گفت: اصل ایده‌ تیتراژ از خودم بود، من پیش از اینبا مرحوم مرتضی احمدی کار می‌کردم و از همان سال‌های همکاری با ایشان دوست داشتم تیتراژی هم جنس ضرباهنگ موسیقی تهرانی داشته باشم. شعر را هم خودم نوشتم که بعد آقای توکلی تیتراژ ابتدایی را ساختند و قرار شد این شعر با صدای خود بازیگران به عنوان تیتراژ پایانی پخش شود.

تصویربرداری «حالت خاص» تمام شده/ هدف ما لبخند مردم است

کارگردان مجموعه طنز تلویزیونی «حالت خاص» در پایان پیرامون انتخاب شبکه «نسیم» برای پخش این سریال بیان کرد: انتخاب شبکه و ساعت پخش، قسمت عمده‌اش مربوط به تهیه‌کنندگان می‌شود؛ اما باید بگویم که طرح سریال «حالت خاص» ابتدا برای شبکه‌‌های دو سیما و شبکه نسیم ارسال شد که بعد‌ها با طرح مشورت با آقای کرمی، مدیر شبکه نسیم و سیاست‌های این شبکه توانستیم با شبکه‌ «نسیم» قرارداد خود را ببندیم.

گفتنی است؛ مجموعه تلویزیونی «حالت خاص» هر شب به کارگردانی افشین اربابی ساعت 22:15 دقیقه روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

داستان این مجموعه موضوعات روز را در بر می‌گیرد و در اپیزودهای مختلف با مسائل پیرامون شوخی‌ می‌کند. داستان آن در آسایشگاهی خصوصی و  بیرونی می‌گذرد که با ورود یک روانپزشک و همکاری سایر کارکنان آن دستخوش تحولاتی مثبت می‌شود .....

بازیگران «حالت خاص» عبارتند از: بیژن بنفشه‌خواه، یوسف تیموری، پوریا رحیمی سام، ملیکا شریفی‌نیا، الیکا عبدالرزاقی، پیمان فاطمی و سید مهرداد ضیایی و همچنین هنرمندی حسین محب اهری،‌ رضا شفیعی جم.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.