181 مبتلا به آنفلوانزا در گلستان

آزمایش ابتلای 181 نفر به آنفلوآنزا در گلستان مثبت بود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: از 605 نفری که مشکوک به ابتلای این بیماری بودند 181 نفر مبتلا بودند.
دکتر محمدرضا هنرور در نشست خبری افزود ؛ این آزمایش ها تا 15 دی انجام و خوشخبتانه تعداد فوت شدگان گلستانی بر اثر این بیماری بسیار پائین تر از برخی استان های دیگر بود.

وی افزود: اکنون میزان شیوع بیماری آنفلوانزا در استان کاهش یافته اما مراقبت ، پیشگیری و درمان در هنگام ابتلا انجام می شود.

هنرور در خصوص هزینه دارو و آزمایش های تشخیص این بیماری نیز گفت: هر نمونه آزمایش، 700 هزار ریال و هر بسته قرص 10 عددی توزیعی 180 هزار ریال هزینه دارد که همه آن را دانشگاه علوم پزشکی گلستان پرداخت می کند.

آنفلوانزای خوکی یا h1n1  یک بیماری ویروسی است که نشانه های معمول آن تب، سرگیجه، خشکی مفصل ها، حالت تهوع و در موارد پیشرفته بیهوشی و مرگ است.

چهار گروه از مردم شامل افراد مسن 64 سال و بالاتر، کودکان با سن کمتر از5 سال، بانوان باردار، افراد با بیماری های مزمن و طولانی مدت مانند آسم، دیابت، برونشیت مزمن، بیماری های قلبی و ریوی و کسانی که به عللی همانند جراحی وسیع، شیمی درمانی مکانیزم دفاعی سیستم ایمنی بدن آنان در شرایط مساعدی نمی باشد، در گروه خطر ابتلا به این بیماری قرار دارند.

انتهای پیام/پ
برچسب ها: آنفولانزا ، قربانی ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.