مشهد؛

خراسان رضوی، استانی پویا در حوزه مدیریت است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد، خراسان رضوی را استانی پویا و برتر در حوزه فعالیت و مدیریت در کشور دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در جلسه مشترک شورای اداری خراسان رضوی و یزد در مشهد خراسان رضوی را استانی پویا و برترین استان در حوزه فعالیت و مدیریت در کشور دانست و تاکید کرد: تبادل هفته های فرهنگی بین دو استان پهناور خراسان رضوی و یزد کاری ارزنده و شایسته است که امیدوارم درآینده نزدیک شاهد آن باشیم .

علی غیاثی ندوشن افزود: وجود بارگاه منور رضوی، در مشهد الرضا از یک سو و از سوی دیگر وجود ظرفیت های فرهنگی و هنری و نیز مفاخر، این استان را در کشور سرآمد کرده است .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با تاکید بر پیشنهاد برگزاری هفته های فرهنگی استانهای خراسان و یزد، گفت: خراسان رضوی و یزد در حوزه فرهنگ و هنر سرآمد هستند و یزد جلوه هایی از باشکوه ترین و درخشان ترین میراث فرهنگی ادوار مختلف تاریخی ایران را در خود جای داده است.

سید سعید سرابی افزود: وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) علاوه بر پیشینه تمدنی خراسان رضوی جایگاه ویژه ای به این استان داده است.

مشهد قطب قرانی کشور/ لزوم پیوند قرانی مشهد و یزد

همچنین حجت الاسلام کاظمی نسب، معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی مشهد را به دلیل دارا بودن ١٣٠٠فعال قرآنی، ٢٦٠موسسه و ٦٠قاری بین المللی قطب قرآنی کشور دانست و گفت: از آنجا که استان یزد از دیرباز دارالمومنین بوده می تواند پیوند مبارک قرآنی بین این دو استان بوجود آید.

مهدی یونسی، معاون اداری و مالی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز با اشاره به 6 هزار مرکز فرهنگی و هنری دارای مجوز در 28 شهرستان استان گفت: مدیریت ١٨ مجتمع فرهنگی و هنری به استناد قانون مدیریت خدمات کشوری طی فراخوانی واگذار می شود.

معاون طرح و برنامه ریزی اداره کل نیز با ارائه آماری از شاخصه های فرهنگی و هنری گفت: خراسان رضوی با دارا بودن ٤٢ نگارخانه ،٢٧٤ مرکز چاپ و صنایع بسته بندی ،٣٠٤ خبرگزاری و رسانه مکتوب و نیز ١٦٥٤ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح استان جایگاه ویژه ای داراست.

محمد کاظم دبیری افزود: در سال ٢٠١٧ مشهد پایتخت فرهنگ جهان اسلام است که امیدواریم بتوانیم آنطور که شایسته مشهداست آن را به جهان اسلام معرفی کنیم .

تولید تئاتر خراسان رضوی از متوسط کشوری بالاتر است

معاون هنری این اداره کل نیز گفت: آمار شاخص های هنری استان نسبت به نرخ رشد کشور بالاتر هستیم که این نشان از زنده بودن و پویا بودن هنر در این استان است .

ناصر نبی زاده افزود: در تولید تئاتر با دارا بودن نرخ رشد ٥/٧ از سطح کشور دو درصد بالاتر هستیم و در حوزه تماشاگر بالاتر از سطح کشوری قرار داریم.

یوسف امینی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی این اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روابط بین دو استان تاکید کرد و گفت: استان خراسان رضوی با ٥ هزار عنوان کتاب رتبه سوم را بعد از قم به خود اختصاص داده است .

ندوشن و کدکن خواهر خوانده شوند

سرپرست دبیرخانه انجمن آثار و مفاخر استان خراسان رضوی نیز از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد درخواست کرد با محوریت شهرستان های کوچک و مفاخر استان، خواهر خواندگی بین شهرستان کدکن و ندوشن انجام شود .

غلامحسین علیپور افزود: مفاخر خراسان رضوی و یزد، زبانزد است بنابراین ضروری است در این حوزه همکاری های دوسویه مانند برگزاری کنگره بزرگداشت اخوان ثالث باشد.

/زانتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.