بیرجند ؛

ایران میزبان دومین مسابقات بین المللی سوارکاری

ایران در سال 95، میزبان مسابقات بین المللی سوارکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از بیرجند؛ ایران در سال 95 ، میزبان مسابقات بین المللی سوارکاری است.رئیس فدراسیون سوارکاری امروز در نخستین مجمع انتخاب رئیس هیأت سوارکاری خراسان جنوبی، در بیرجند گفت: سال آینده میزبان مسابقات بین المللی سوارکاری در رشته های پرش و درساژ با شرکت 18 کشور آسیایی و کشورهای آلمان، هلند و ایرلند هستیم که این مسابقات پس از انقلاب اسلامی برای دومین بار در ایران برگزار می شود .

مسعود خلیلی افزود: فدراسیون سوارکاری تمام تمرکزش را برای مسابقات آسیایی اندونزی در 2 سال آینده گذاشته است و امید داریم در رشته پرش با اسب رتبه کسب کنیم.

رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: واردات اسب های خارجی را از 600 رأس در سال به 200 رأس کاهش دادیم تا بتوانیم پرورش اسب های بومی ایران را افزایش دهیم.

خلیلی گفت: با وزارت جهاد کشاورزی توافق کرده ایم تا اسب های بومی هر منطقه که از 4 نژاد اصلی نیستند را شناسایی کنند تا به اسم اسب فلات ایران ثبت کنیم و به آن شناسنامه بدهیم تا پرورش اسب در هر منطقه رونق پیدا کند.

وی افزود: در ثبت جهانی اسب های با نژاد کرد و ترکمن خیلی جلو رفته ایم و پاسخ آزمایش های ژنتیکی این اسب ها از آزمایشگاه های مورد تأیید در دنیا آمده است و در حال نگارش کتاب تبارنامه این اسب ها هستیم که تا 6 ماه آینده 4 نژاد بومی ایرانی، ترکمن، کرد، دره شوری و کاسپین را به دنیا معرفی می کنیم.همچنین 440 باشگاه سوارکاری در کشور فعال است.

وی افزود : هم اکنون 15 هزار رأس اسب ورزشی، 7 هزار ورزشکار در رشته های سوارکاری و 2 هزار ورزشکار در رشته اسب دوانی در کشور ساماندهی شده اند.

در نشست مجمع انتخاب رئیس هیأت سوارکاری خراسان جنوبی، آقای کهنسال برای 4 سال به عنوان رئیس هیأت سوارکاری این استان انتخاب شد .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.