اهواز؛

جایگاه نخست خوزستان در کاهش آمار تصادفات کشور

رئیس پلیس راه خوزستان ؛ در 9 ماه نخست امسال آمار تصادفات منجر به فوت درخوزستان نسبت به مشابه پارسال 18درصد کاهش یافته و ازاین لحاظ استان خوزستان جایگاه نخست کاهش آمار تصادفات در کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار جایگاه نخست خوزستان در کاهش آمار تصادفات کشورگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از اهواز، سرهنگ قاسم قدرتی گفت: کمتر از 10 فوتی تصادف ها، مربوط به خودروهای خارجی و اروندی بود که این امر ایمنی بیشتر این خودروها را نشان می دهد.

قدرتی افزود:  در تصادفات 9 ماه نخست امسال در خوزستان حدود 400 نفر فوت کردند  که کمتر از ده فوتی مربوط به خودرو های خارجی بود و این به دلیل ایمنی و دقت رانندگان این خودروهای گران قیمت است.

وی بیان داشت:  افرادی که تخلفات و جرایم سنگین دارند بیشتر قشر بی سواد و کم سواد هستند و البته خلافی ها تنها مربوط به خودروهای خودروهای خارجی نیست و بسیاری خودروهای ایرانی به دلیل رعایت نکردن حق تقدم، استفاده از تلفن همراه، سرعت غیرمجاز و سایر موارد جریمه می شوند.

رئیس پلیس راه خوزستان ادامه داد: عوامل انسانی نیز شامل نحوه کلی رانندگی، اشکال در عملکرد و رفتار راننده، بی توجهی به علائم هشدار دهند و عجله و شتاب نیز در افزایش تصادفات تاثیر بسیاری دارد.

قدرتی افزود: بیشتر تصادفات در 9 ماه نخست سال نیز در قوس ها و پیچ ها بوده که 25 درصد تصادفات سنگین و کشنده در پیچ ها بوده است.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: خوزستان ، تصادف ، کاهش ، خودرو ، خارجی ، دقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.