قم؛

کتاب «شناخت دانش الهیات» منتشر شد

مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب از انتشار کتاب «شناخت دانش الهیات» خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛محمد روحانی با اشاره به کتاب شناخت دانش الهیات اظهار کرد: این کتاب از سوی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده که دارای مجموعه مقاله‌هایی درباره دانش الهیات است.
 
وی خاطرنشان کرد: در نگارش این مجموعه، الهیات به منزله یک دانش مستقل، متمایز و با ساختار و روش‌شناسی علمی بوده، در ضمن این مقاله‌ها، برخی از نظام‌های الهیاتی نیز معرفی شده است.
 
مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان اینکه اساس بحث بر الهیات معاصر و ارتباط این دانش با فلسفه، ‌عرفان، دین‌شناسی و دیگر علوم بشری بوده است، گفت: این کتاب در 10 بخش تنظیم شده، که از جمله آنها می‌توان به شناخت دانش الهیات، بررسی ساختار و کارکرد دانش الهیات، اهمیت و جایگاه روش در دانش الهیات و ماهیت وحی، ارتباط فلسفه و الهیات و مقایسه الهیات معاصر با الهیات سنتی اشاره کرد.
 
وی خاطرنشان کرد: الهیات سیاسی و رهایی‌بخش، الهیات هنر، شناخت الهیات فمنیستی، تکثر گرایی دینی و الهیات تطبیقی از مباحث دیگر این کتاب است.
 
وی با بیان اینکه مباحث این کتاب در واقع شناخت دانش الهیات است، گفت: الهیات یکی از قدیمی‌ترین دانش‌های بشری است که در آثار فیلسوفان یونان به ویژه ارسطو به کار رفته است، مهم‌ترین کارکرد الهیات فهم‌پذیر کردن ایمان دینی است.
 
مدیر انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب یادآور شد:‌ نویسنده این کتاب در واقع به نوعی با این رویکرد که الهیات دانشی با ساختار معین است، تبیین بحث می‌کند و همه اجزای یک دانش مانند موضوع، مبادی، مسائل روش و ماهیت و فایده را دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: کتاب شناخت دانش الهیات می‌تواند مخاطبانش به ویژه پژوهشگران را در عرصه شناخت کامل دانش الهیات رهنمون شود، با وجود آنکه امروز صدها و هزاران الهی‌دان و عالم در جهان حاضر به دفاع از حقانیت باورهای دینی، مسیحی، یهودی و بودایی مشغول هستند، این کتاب راهگشایی برای رسیدن به حقیقت الهیات است.
 
کتاب شناخت دانش الهیات از سوی همایون همتی تالیف شده و در هزار نسخه و قیمت 11 هزار تومان به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب منتشر شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.