مشهد؛

خراسان رضوی دومین قطب تئاتر کشور

خراسان رضوی، پس از تهران، دومین قطب تئاتر کشور محسوب می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی گفت: این استان بعد از تهران که 19 سالن سینمایی دارد، با 9 مجتمع سینمایی و سالن سینما از این حیث نیز در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

ناصر نبی زاده میزان رشد تولید تئاتر در این استان را بیش از سه برابرشاخص میانگین کشوری دانست و افزود: رشد این استان در تمام شاخص های هنری و چشمگیر است.

وی گفت: شاخص رشد تولید تئاتر در کشور 5.12 درصد است و حال آنکه این رقم در استان خراسان رضوی 17،13 درصد است. 

نبی زاده ادامه داد: همچنین نرخ رشد صدور مجوز نگارخانه ها در کشور 3.46 درصد و در خراسان رضوی حدود 17 درصد است که رشدی پنج برابری را نشن می دهد. 

وی با بیان اینکه نرخ رشد دفعات اجرای تئاتر نیز در کشور 7،4 درصد و در خراسان رضوی 18،15 درصد است، افزود: خراسان رضوی در شاخص فروش سینماها نیز در کشور وضعیت منحصر به فردی دارد. 

نبی زاده گفت: البته در کنار رشد فزاینده در شاخص های مذکور، نرخ رشد این استان در زمینه موسیقی صفر بوده و حال آنکه این شاخص در کشور رشدی 26 درصدی داشته است.

وی گفت: همچنین نرخ رشد صدور مجوز سینماها در استان چهار درصد است که این میزان نیز از متوسط کشوری این شاخص چهار درصد کمتر است. 

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی همچنین از انعقاد قرارداد با شهرداری ها و فرمانداری ها برای ساخت سالن های تئاتر کوچک و استاندارد در هشت شهرستان استان خبر داد.


 انتهای پیام/ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.