زاهدان ؛

برداشت ۸ تن ذرت در هر هکتار از اراضی ایرانشهر

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: ۸ تن ذرت در هر هکتار از اراضی ایرانشهر برداشت شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان حسن شاه ولی‌بر افزود : یک کشاورز ایرانشهری با استفاده از توصیه‌های کارشناسان و مروجان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، موفق به برداشت 8 تن ذرت دانه‌ای در هکتار شد.

وی گفت: یک کشاورز ایرانشهری با استفاده از توصیه‌های کارشناسان و مروجان مدیریت جهاد کشاورزی این شهرستان، موفق به برداشت 8 تن ذرت دانه‌ای در هکتار شد.

وی تصریح کرد : عبدالاسلام برهانزهی امسال 50 هکتار از اراضی خود را به کشت ذرت دانه‌ای اختصاص داد بطوریکه از این سطح بیش از 400 تن محصول ذرت برداشت و روانه بازار مصرف کرده است.

حسن شاه ولی با تایید موفقیت این کشاورز 40 ساله اظهار کرد : آقای برهانزهی یکی از کشاورزان بسیجی این شهرستان است که با رعایت اصول فنی کاشت، داشت و برداشت و بهره‌گیری از نظرات مروجان کشاورزی در تولید محصولات کشاورزی از جمله ذرت پیشرو است.

وی تصریح کرد: متوسط برداشت ذرت دانه‌ای در هر هکتار در ایرانشهر 4 تا 5 تن است اما آقای برهانزهی توانسته بیش از 8 تن محصول برداشت کند.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر افزود: این کشاورز بسیجی ایرانشهری که دارای 120 هکتار زمین است سالانه بیش از 100 تن گندم، 400 تن ذرت دانه‌ای، 300 تن هندوانه و 500 تن یونجه تولید و روانه بازار می‌کند.

وی تصریح کرد: ما ایرانی هستیم و باید با لبیک گفتن به رهبرمان در تولید تمام محصولات خود کفا باشیم.

وی خاطرنشان کرد :  در زمینهای کشاورزی آقای برهانزهی 5 نفر مشغول به کار هستند و در حال حاضر محصول ذرت دانه‌ای خود را به مرغداریهای سیستان و بلوچستان و استانهای خراسان جنوبی و رضوی ارسال می‌کند.

انتهای پیام//گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.