نامه مشترک پژوهشگران ترکیه و رژیم صهیونیستی به مقامات آنکارا و تل‌آویو

شماری از پژوهشگران ترکیه و رژیم صهیونیستی نامه سرگشاده‌ای خطاب به مقامات آنکارا و تل‌آویو منتشر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی العالم، پنج پژوهشگر ترکیه‌ای و صهیونیست، در نامه‌ای مشترک و سرگشاده به مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی  از آن ها خواستند هر چه سریع تر، پیش نویس توافق آشتی را اجرایی کنند. امضاکنندگان نامه همچنین نوشتند: «پس از پنج سال تنش و نابسامانی ... اکنون فرصتی واقعی برای ترمیم روابط میان آنکارا و تل‌آویو حاصل شده است.» 

ترکیه با مفاد پیش نویس توافق آشتی که توسط نمایندگانی از ترکیه و رژیم صهیونیستی تنظیم شده بود، موافقت کرده است.  با این وجود، «بنیامین نتانیاهو،» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هنوز آن را امضا نکرده است.

نویسندگان این نامه با تاکید بر این که از سال 2012 تاکنون در تلاش برای به ثمر نشاندن این آشتی هستند، از مقامات ترکیه و رژیم صهیونیستی خواستند  این فرصت را مغتنم بشمرند و توافق‌نامه آشتی را امضا کنند.

ترکیه و رژیم صهیونیستی پیش از این، چند بار به توافق هایی در سطح دیپلمات‌ها برای آشتی دست یافتند، اما مقامات ارشد آنکارا و تل آویو در اجرای آن ها تعلل کردند. 

به نظر می‌رسد، این‌بار منافع مشترک اقتصادی و تمایل سیاسی دو طرف، به انگیزه مهمی برای امضای این توافق تبدیل شده باشد. تحولات اخیر در سوریه از یک سو و منافع مشترک دو طرف در زمینه گاز طبیعی در دریای مدیترانه، آن ها را به ارسال سیگنال های متعدد و متوالی برای ترمیم روابط واداشته است.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۸ ۲۲ دی ۱۳۹۴
اردوغان خیانت کرد به جبهه اسلام
یادت باشه روی خون چند نسل شهدای فلسطین پاگذاشتی منتظر قهر خدا باش.
سلمان و اردوغان و عبدالله اردن از معاویه بدتر هستند
آخرین اخبار