قزوین؛

تولید بیش از ۲۵ میلیون قطعه مرغ در استان قزوین

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین گفت: براساس آمارهای به دست آمده در ۹ ماه نخست امسال بیش از ۲۵ میلیون قطعه مرغ در استان قزوین تولید شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛علیرضا اکبرشاهی اظهار داشت: براساس آمارهای به دست آمده در 9 ماه نخست امسال بیش از 25 میلیون قطعه مرغ در مرغداری‌های استان قزوین تولید شد.

وی با اشاره به نظارت بر تولید و عرضه محصولات دام و طیور، بیان کرد: نظارت بر تمام مراحل تولید تا عرضه فرآورده‌های دام و طیور از جمله اولویت‌های دامپزشکی است.

معاون سلامت دامپزشکی استان قزوین ادامه داد: ضوابط بهداشتی در مرغداری‌ها قبل از جوجه‌ریزی، پرورش، واکسیناسیون، تغذیه طیور، حمل به کشتارگاه، کشتار  بهداشتی و شرعی، بسته‌بندی و عرضه به مصرف‌کنندگان به طور ویژه توسط بازرسان مورد نظارت قرار می‌گیرد.

اکبرشاهی با اشاره به تولید انواع مرغ در استان قزوین، عنوان کرد: استان قزوین از ظرفیت خوبی در تولید مرغ برخوردار است به طوری که انواع مرغ گوشتی، مرغ تخم‌گذار، مرغ اجداد و سایر فرآورده‌های طیور در مرغداری‌های استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: شهروندان باید در هنگام خرید محصولات دام و طیور به تاریخ تولید، انقضاء و علامت استاندارد توجه کنند و در صورت مشاهده تخلف در این زمینه، مراتب را به مسئولان دامپزشکی اطلاع دهند.

انتهاي پيام/ف
برچسب ها: میلیون ، قطعه ، مرغ ، تولید ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.