یاسوج ؛

درخواست از کمیته داوران فدراسیون فوتبال در عدم استفاده از داوران رد شده در تست‌ها

کارشناس ارشد داوری فوتبال کشور گفت: از دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته داوران فدراسیون فوتبال انتظار می‌رود از داوران رد شده در تست‌ها در لیگ دسته اول فوتبال کشور استفاده نشود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج؛ نوذر رودنیل  با بیان اینکه باید از کمیته داوران فدراسیون فوتبال و همچنین دپارتمان داوری به دلیل استفاده از کارشناسان خبره داوری همانند حسین عسکری در تست‌گیری از داوران لیگ دسته اول فوتبال کشور قدردانی کرد، افزود: کار خوب دیگری که کمیته داوران فدراسیون فوتبال انجام داد انتخاب حسین عسکری و اسماعیل صفیری برای تست‌گیری از داوران لیگ برتر فوتبال است که در روز جمعه این هفته انجام می‌شود.

کارشناس ارشد داوری فوتبال و ناظر فدراسیون فوتبال گفت: هدف از انجام تست برای داوران فوتبال این اساس است که میزان توانایی آن‌ها برای قضاوت در مهم‌ترین رده‌های فوتبال کشور مشخص شود.

رودنیل تصریح کرد: بنا به گزارش‌های رسیده اکنون در لیگ یک تعداد 35 داور در تست‌ها نمره لازم را کسب نکرده‌اند.

وی گفت: داورانی که 24 دور را دویده‌اند در آمادگی بدنی خیلی خوبی به سر می‌برند و داورانی که 20 دور را دویده‌اند در این تست نمره قبولی گرفته‌اند و کسانی که زیر 20 دور دویده‌اند باید خانه‌نشین شوند زیرا توان قضاوت در لیگ دسته اول فوتبال کشور را ندارند.

رودنیل خاطرنشان کرد: حال از دبیرکل فدراسیون فوتبال و همچنین کمیته داوران انتظار می‌رود که از داوران مردود شده در تست‌ها برای قضاوت در لیگ دسته اول فوتبال کشور به دلیل اهمیتی که این لیگ دارد، استفاده نکنند.

این کارشناس ارشد داوری فوتبال کشور تصریح کرد: از مسئولان کمیته داوران این انتظار می‌رود که حتی از داورانی که در تست لیگ برتر فوتبال در روز جمعه 25 دی‌ماه رد شده‌اند در قضاوت‌‌های لیگ دسته اول فوتبال هم استفاده نکنند.

وی با تأکید بر اینکه باید تفاوتی میان داوران قبول شده در تست‌ها و داورانی که رد شده‌اند وجود داشته باشد، افزود: نه تنها در لیگ دسته اول بلکه در لیگ نونهالان هم نباید از وجود چنین داورانی استفاده کرد.

انتهای پیام /ف
برچسب ها: کمیته ، داوران ، فدراسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.