باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

مروری بر کارنامه سیاه آمریکایی - انگلیسی در تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران

ساعت 16:30 دقیقه 22 دی دو فروند از شناورهای آمریکایی که وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت 16:30 دقیقه 22 دی دو فروند از شناورهای آمریکایی که وارد آب‌های سرزمینی ایران شدند توسط نیروهای واحد رزمی منطقه دوم نیروی‎دریایی سپاه پاسداران توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند. این دو شناور آمریکایی به منظور گشت‌زنی دریایی به صورت غیر قانونی وارد آب‌های ایران شده بودند و هر دو شناور مجهز به 3 مسلسل 50 میلیمتری بودند و تمامی نظامیان آن نیز مجهز به انواع سلاح‌های نیمه سنگین بودند.

در همین راستا روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه‌ای، از توقیف دو فروند شناوری رزمی آمریکایی و دستگیری سرنشینان آن توسط واحدهای شناوری رزمی این نیرو در خلیج فارس خبر داد. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اعلام کرد: در ساعت 16:30 دوشنبه مورخ 22/7/94 دو فروند شناور رزمی آمریکایی حامل ده تفنگدار مسلح که وارد آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در حوالی جزیره فارسی شده بودند، توسط واحدهای شناوری رزمی منطقه دوم نیروی دریایی سپاه توقیف و به جزیره فارسی منتقل شدند.

آمریکایی که از تاریخ درس نمی‌گیرد
 
بنابراعلام روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در هنگام توقیف این شناورها ، ناوگروه هواپیما بر "ترومن" آمریکا در جنوب شرقی جزیره فارسی و در آب های بین المللی نزدیک محل توقیف شناور حضور داشته است .
 
همچنین نیروی دریایی سپاه اعلام کرده است در زمان توقیف شناورهای رزمی آمریکایی ، ناوگروه هواپیمابر "شارل دوگل" فرانسه نیز در شمال شرقی جزیره فارسی در آب‌های بین المللی در حال گشت زنی بوده است. روابط عمومی نیروی دریایی سپاه یادآور شده است: سرنشینان شناورهای آمریکایی شامل 9 مرد و یک زن با برخورد اسلامی رزمندگان منطقه دوم دریایی سپاه در سلامت کامل در محل مناسبی مستقر شده‌اند. 


آمریکایی‌ها باید عذرخواهی کنند

دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران ضمن اشاره به تجاوز آشکار شناورهای آمریکایی به آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر خلیج فارس و تنگه هرمز تسلط کامل دارد و همه آبهای خلیج فارس زیر تسلط قوای جمهوری اسلامی ایران است. قوانین بین‌المللی ایجاب می‌کند که شناورهای کشورها برای ورود به آبهای سرزمینی هر کشور باید با اجازه این کشور وارد شوند.

آمریکایی که از تاریخ درس نمی‌گیرد

وی افزود: حضور آمریکایی‌ها در منطقه همیشه ضرر دارد و ما حضور بی‌ضرر آنها را به هیچ‌وجه متصور نیستیم. شناورها در زمان دستگیری مقاومت خاصی نکرده‌اند، اما بعد از آن ناو آمریکایی‌ ظرف مدت 40 دقیقه تحرکات هوایی و شناوری خاصی در منطقه داشت که امنیت منطقه را برخلاف ادعاهای همیشگی خود نقض کرد، اما منطقه هم‌اکنون در تسلط کامل نیروهای ماست.

دریادار فدوی تصریح کرد: جان کری با محمدجواد ظریف تماس گرفته است و دکتر ظریف با قدرت تمام به آنها اعلام کرده است که شما به آبهای منطقه‌ای ما تجاوز کرده‌اید و باید عذرخواهی کنید. سپاه پاسداران در مورد این موضوع منتظر دستور از مراتب بالاتر است.


نظامیان آمریکایی تخلیه اطلاعاتی می‌شوند

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه پس از نقض حریم دریایی ایران نیروی دریایی سپاه با اقتدار وارد عمل شده و اخطار لازم را به شناورهای آمریکایی داده شد و آنها به این هشدارها تمکین کردند.

سخنگوی سپاه پاسداران با بیان این مطلب که هیچ درگیری در منطقه خلیج فارس رخ نداده و آنها به اخطار سپاه تمکین کردند، اظهار داشت: پس از بازرسی شناورهای آمریکایی مشخص شد که آنها علاوه بر تجهیزات فنی، سلاح‌های سبک و نیمه سنگین نیز به همراه خود داشته‌اند.

آمریکایی که از تاریخ درس نمی‌گیرد

وی در پاسخ به موضع‌گیری مقام‌های آمریکایی مبنی بر آزاد کردن فوری ملوانان بازداشت شده، گفت: قطعا ایران بر سر منافع ملی خود با کسی شوخی نداشته و تسامحی نیز نخواهد کرد؛ آنها مطئمن باشند که برخورد ما بر اساس رأفت اسلامی خواهد بود و این چیزهایی که درباره آزادی فوری آنها مطرح می‌شود گمانه‌زنی است و من، آنرا نه تایید می‌کنم و نه تکذیب می‌کنم.

سردار شریف در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: قطعا پس از انجام تحقیقات، اگر مشخص شود که کار آنها عمدی نبوده برخورد دیگری صورت خواهد گرفت اما اگر در تخلیه اطلاعاتی و گفت‌وگو با آنها مشخص شود که ورود آنها به منزله انجام کارهای اطلاعاتی و کارهای بی‌ربط بوده است، قطعا مسئولان مربوطه اقدامات لازم را انجام خواهند داد. 

شیطنت‌ در منطقه از نوع آمریکایی 

آمریکا بارها در منطقه غرب آسیا مخصوصا در منطقه جنوب ایران دست به تجاوز و شیطنت‌های زیادی مانند حمله به افغانستان، تجزیه عراق، تشکیل ائتلاف به بهانه مبارزه با تروریسم زده است؛ ولی این تجاوزات تنها با قصد تجزیه سوریه و عراق بعد از واقعه 11 سپتامبر بوده و است. این کشور همچنین بارها به دلایل واهی به آب‌های ایران تجاوز کردند.


کارنامه سیاه آمریکایی - انگلیسی در تجاوز به حریم جمهوری اسلامی ایران 

تجاوزات آمریکا به آب‌های سرزمینی ایران از دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آغاز شد و این کشور با وارد کردن ناوهای نظامی خود و اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های عراق و حتی با تعویض پرچم این کشتی‌ها و قرار دادن پرچم خود بر فراز این کشتی‌ها؛ جنگ نیابتی را رها و  وارد جنگ با مستقیم با ایران شد. عراق در سال 1363 با دستور حامیان غربی و منطقه‌ای خود به سمت نفتکش‌های ایران یورش برد و همه آنها را مورد هدف قرار داد. 

آنچه در پی می‌آید نگاهی مستند به برخی تجاوزات زمینی، دریایی و هوایی نظامیان انگلیسی و آمریکایی به قلمرو جمهوری اسلامی ایران است. 

1. نقض حریم قلمرو سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای انگلیسی

در این حادثه یک فروند ‪ RPV‬انگلیسی (هواپیمای بدون سرنشین) در حین تجاوز به فضای جمهوری اسلامی ایران در شمال شرق آبادان در خرداد ماه سال ‪ ۸۳‬بر اثر آتش پدافند هوایی ساقط شد که بقایای آن در اختیار می‌باشد.


2. نقض حریم آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای انگلیسیی

 در ساعت ‪ ۱۱‬مورخه ‪ ۸۳/۰۴/۰۱‬تعداد ‪ ۳‬فروند شناور تندروی انگلیسی به همراه ‪ ۸‬نفر سرنشین مسلح وارد آب‌های جمهوری اسلامی ایران شدند که توسط مرزبانان پایگاه دریایی اروند توقیف شدند. 


3. نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط بالگردهای انگلیسی

در ساعت ‪ ۲۱/۳۰‬مورخه ‪ ۸۵/۰۸/۱۰‬تعداد دو فروند بالگرد سیاه رنگ انگلیسی متعلق به تفنگداران دریایی انگلیسی که در ارتفاع ‪ ۱۵۰‬متری از زمین در حوالی مختصات ‪ ۱۷۴۰۰- ۴۷۷۰۰‬نقشه خرمشهر (پل‌نو) حریم فضایی را مورد تجاوز قرارداده و پس از ‪ ۱۰‬دقیقه از مختصات ‪ ۱۵۵۰۰- ۸۲۵۰۰‬وارد خاک عراق شدند.


4. نقض دوباره حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط بالگردهای انگلیسی

در مورخه ‪ ۸۵/۱۱/۰۷‬یک فروند بالگرد انگلیسی با پرواز بر فراز دهانه اروند رود حریم هوایی کشور را نقض کرد، که با اخطار نیروهای خودی منطقه را ترک نمود. 


5. تجاوز قایق‌های انگلیسی به حریم آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران

تجاوز سه فروند قایق نیروی دریایی انگلیس در تاریخ ‪ ۸۵/۱۲/۰۹‬در دهانه خور موسی واقع در آبهای سرزمینی به هشدار شدید سپاه پاسداران انجامید.


6. ورود غیرقانونی دو فروند قایق متعلق به نیروی دریایی انگلیس به همراه ‪ ۱۵‬نفر خدمه به صورت مسلحانه در تاریخ ‪ ۸۶/۰۱/۰۳‬در آبهای اروند رود که توسط مرزبانان دریایی دستگیر شدند. 


7. نقض حریم قلمروی سرزمینی جمهوری اسلامی ایران توسط نیروهای آمریکایی

نیروهای آمریکایی در مورخه ‪ ۸۵/۶/۱۶‬با استفاده از ‪ 4‬دستگاه خودرو در حوالی مختصات ۷۱۷۰۰ - ۲۰۱۰۰‬نقشه هلالی شمالی (غرب کشور) به حریم زمینی کشور تجاوز نموده که با اقدام به موقع نیروهای مدافع مرزی درگیری آغاز و متجاوزین آمریکایی مجبور به فرار به داخل خاک عراق شدند. در این راستا تعداد ‪ 7‬ نفر از نظامیان عراقی که بصورت مسلحانه با نظامیان آمریکایی در این اقدام تجاوزکارانه سهیم بودند توسط نیروهای خودی دستگیر شدند. 

آمریکایی که از تاریخ درس نمی‌گیرد

8. نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط بالگردهای آمریکایی

در ساعت ‪ ۱۶:۴۵‬مورخه ‪ ۸۵/۹/۶‬دو فروند بالگرد مشگی رنگ آمریکایی در حاشیه مرزی استان ایلام اقدام به پخش پوستر و اعلامیه نموده و در محدوده بازارچه مرزی مهران تا عمق یک کیلومتر به حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران تجاوز نموده و سپس به داخل خاک عراق بازگشتند.


9. نقض حریم زمینی جمهوری اسلامی ایران توسط سربازان آمریکایی

 درساعت ‪ ۱۳:۵۵‬مورخه ‪ ۸۵/۱۰/۲۵‬تعداد ‪ ۵‬نفر از نیروهای نظامی آمریکایی به‌وسیله یک دستگاه تویوتای سفیدرنگ دو کابین در مختصات (‪(۹۸۳۰۰ - ۵۲۴۰۰‬ روبه‌روی پاسگاه تنگاب کهنه در منطقه قصرشیرین با کنارزدن سیم خاردار حدود ‪ ۲۰۰‬متر وارد خاک ایران شدند که با عکس العمل نیروهای مدافع مرزی به داخل عراق متواری شدند.


10.نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط دو بالگرد آمریکایی

در ساعت ‪ ۱۳۴۰‬مورخه ‪ ۸/۱۰/۲۵‬دو فروند بالگرد جنگی سیاه رنگ آمریکایی در ارتفاع ‪ ۱۰۰‬متری زمین از طریق شهرستان پاوه واقع در استان کرمانشاه حریم هوایی منطقه را به عمق ‪ ۳۰۰‬متر نقض و سپس از منطقه خارج شدند. 


11. تجاوز هواپیماهای گشت ‪ p۳c‬آمریکایی بر فراز آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران

تجاوز هواپیماهای گشت ‪ p۳c‬آمریکایی بر فراز آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ‌های ‪ ۸۵/۴/۳ ،۸۵/۳/۳۱‬و ‪ ۸۵/۴/۱۲‬و ایجاد مزاحمت برای یک فروند زیردریایی نیروی دریایی ارتش.


12. پرتاب نارنجک دودزا توسط یک فروند بالگرد آمریکایی در مورخه ‪۸۵/۳/۲۰‬ در مسیر شناور نظامی کشورمان در آبهای سرزمینی . 

13.ایجاد مزاحمت برای شناورهای صیادی و تجاری ایرانی در آبهای خلیج فارس در مورخه ‪ ۸۵/۷/۶‬توسط ناو جنگی آمریکایی به شماره بدنه ‪.۶۶‬ 

14. بازدید و بازرسی غیرقانونی یک فروند کشتی صیادی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طبس ‪3

بازدید و بازرسی غیرقانونی یک فروند کشتی صیادی جمهوری اسلامی ایران موسوم به طبس ‪ ۳‬در مورخه ‪ ۸۵/۹/۲۳‬توسط ناوچه گشتی آمریکایی در آبهای سرزمینی که در این ارتباط تعدادی از نظامیان آمریکایی وارد کشتی شده و کشتی و خدمه را مورد بازرسی قرار دادند.

15. نزدیک شدن یک فروند ناوشکن آمریکایی به آبهای سرزمینی جزیره ابوموسی در مورخه ‪ ۸۵/۸/۱۶‬که با اخطار نیروی دریایی ارتش از منطقه خارج شد. 

16. تجاوز به حریم آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران

تجاوز به حریم آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در ساعت ‪ ۱۳۰۰‬مورخه ‪ ۸۴/۲/۶‬در موقعیت ثبت شده توسط یک فروند ناو آمریکایی و به منظور توقیف یک فروند کشتی تانکر پانامایی در حوالی خورموسی. 


‬تخلفات نیروهای آمریکایی و انگلیسی علیه ‌ایران که با رویه‌های بین‌المللی و قوانین و مقررات رایج در تضاد کامل قرار دارد.


17. ایجاد پست شنود جهت استراق سمع نیروهای انتظامی و نظامی در منطقه شلمچه از مهرماه ‪ ۱۳۸۵‬به مدت ‪ ۳۰‬روز.


آمریکایی که از تاریخ درس نمی‌گیرد


18. استفاده‌از واژه مجعول خلیج عربی به جای خلیج فارس 

استفاده‌از واژه مجعول خلیج عربی به جای خلیج فارس که به دفعات اتفاق افتاده است. درمورخه ‪ ۸۵/۱۰/۱۸‬توسط رزمناوهای ‪ DD۸۸‬و در همین تاریخ توسط ناوشکن DDG۸۷MASON‬ و توسط ناوشکن آمریکایی ‪DDG۸۴‬ در تاریخ ۴/۷/۸۵  .


19. از تاریخ ‪ ۸۵/۱۰/۱۹‬تا ‪ ۸۵/۱۰/۲۰‬عبور زیردریایی اتمی صدمه دیده آمریکایی موسوم به ‪SSN - ۷۵۰New Port News‬ از تنگه هرمز.


20. تجاوز به حریم هوایی کشورمان به کرات و توسط پرواز ‪ RPV‬هواپیماهای بدون سرنشین که دراین ارتباط قطعات منهدم شده ‪ ۶‬فروند از این نوع هواپیماها که توسط پدافند هوایی جمهوری اسلامی ایران ساقط گردیده است، قابل ارائه خواهد بود.


21. نقض حریم هوایی جمهوری اسلامی ایران توسط پهپاد آمریکایی rq170 که توسط سپاه پاسداران شکار شد.


22. تجاوز عمیق بالگردهای آمریکایی به خاک جمهوری اسلامی ایران و صحرای طبس برای فراری دادن 50 جاسوس لانه جاسوسی در سال 58


اظهارات مقامات آمریکایی در خصوص دستگیری شناورهای آمریکایی در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران


مقام‌های آمریکایی می‌گویند جان کری، وزیر خارجه آمریکا در گفت‌وگو با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش، آزادی سرنشین‌های دو قایق توقیف‌شده را خواستار شده است. 

جو بایدن، معاون اول رئیس‌جمهور آمریکا هنگام ورود به سالن محل سخنرانی باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که اطمینان دارد موضوع نظامی‌های بازداشت‌شده آمریکایی، پایانی خوش خواهد داشت. 

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا در واکنش به توقیف 2 فروند شناور رزمی آمریکایی و سرنشینان آن توسط ایران، گفت: این مساله نشانگر آن است که ایرانی‌ها دوست ندارند به رهبران آمریکا احترام بگذارند. ما درباره اتفاقات اخیر صحبت می‌کنیم. به عنوان مثال، توقیف قایق‌ها. شاید با گذشت زمان ما این قایق‌ها را دوباره بازپس بگیریم، شاید هم نه؛ چرا که ایرانی‌ها دوست دارند به ما طعنه بزنند چون آنها دوست ندارند به رهبران ما احترام بگذارند.

آمریکایی که از تاریخ درس نمی‌گیرد

جان کری، وزیر خارجه آمریکا هنگام ورود به کنگره در پاسخ به سوالی درباره بازداشت 10 نظامی آمریکایی که به صورت غیرمجاز وارد آب‌های ایران شده بودند گفت: «آنها خیلی زود آزاد خواهند شد.»

مقام ارشد دفاعی آمریکا در گفت‌وگو با روزنامه واشنگتن‌پست می‌گوید تا این لحظه، نشانه‌ای از اینکه اقدام ایران «خصمانه» بوده باشد وجود ندارد. او با بیان اینکه ایرانی‌ها رفتار خوبی با آمریکایی‌های بازداشت‌شده داشته‌اند گفت: «این به نوعی، خیلی حرفه‌ای بوده است.»

یک مقام آمریکایی به شرط عدم افشای نام به آسوشیتدپرس گفت ممکن است علت ورود قایق آمریکایی به آبهای ایران، تمام شدن گاز یا خرابی بوده است!!!

«مارکو روبیو»، سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای بار دیگر بر ابطال «برجام» تأکید کرد. 

«ایران، در حال آزمودن مرزهای عزم این دولت است. و آنها می‌دانند که این مرزها، بسیار گسترده است و دولت آمریکا تمایل دارد دست آنها را در بسیاری از مسائل باز بگذارد. از زمان امضای توافق، این رفتارها بیشتر شده‌اند. به همین دلیل است که در جایگاه رئیس‌جمهور، توافق هسته‌ای که اوباما با ایران امضا کرده را باطل می‌کنم.»

سناتور «کلی آیوت» با اشاره به این واقعه می‌گوید «غیرقابل تصور است» که دولت آمریکا قصد برداشتن تحریم‌ها علیه ایران را دارد. 

مقام‌های آمریکایی می‌گویند نیروی دریایی این کشور با ملوان‌ها در ایران تماس گرفته‌اند. 

خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده نفرات بازداشت‌شده صبح چهارشنبه به وقت ایران به آمریکا تحویل داده خواهند شد. 

«جاش ارنست»، سخنگوی کاخ سفید در گفت‌وگو با «سی‌ان‌ان»  توقیف دو قایق آمریکایی که وارد آبهای سرزمینی ایران شده بودند را اقدامی «تحریک‌آمیز» توصیف کرد. ارنست گفت کاخ سفید اطمینان حاصل کرده که به زودی به قایق‌های آمریکایی اجازه داده خواهد شد سفرشان را ادامه بدهند. او همچنین گفت رفتار ایران با نظامیان بازداشتی، «مودبانه» است.

آمریکایی که از تاریخ درس نمی‌گیرد

نمایندگان کنگره آمریکا، با لحنی تند به خبر بازداشت نیروهای نظامی آمریکا در ایران واکنش نشان داده‌اند. 

سناتور تام کاتن، بازداشت 10 نظامی آمریکا در خلیج فارس توسط سپاه پاسداران ایران را برای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا، «ذلت‌بار» خواند.

سناتور «الیوت انگل»، دموکرات ارشد سنا گفت که این اقدام ایران، همه چیز را در معرض خطر قرار می‌دهد.

«پاول رایان»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای نوشت: «اولویت اصلی ما، ایمنی و امنیت نیروهای نظامی بازداشت‌شده توسط ایران است. من به دقت، اوضاع را تحت نظر دارم و امیدوارم که رئیس‌جمهور به زودی مردم را در جریان قرار دهد. بگذارید از تمامی مردان و زنان شجاع در سرتاسر دنیا که برای حفاظت از کشور بزرگمان فعالیت می‌کنند، تشکر کنیم.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  قدرت جمهوری اسلامی ایران را بار دیگر نشان داد. جمهوری اسلامی ایران خط مشیی جز دفاع از حریم خود ندارد و این موضوع را بارها و بارها با اعمال خود نشان داده است. آمریکایی‌ها تاریخ را فراموش می‌کنند؛ پس محکوم به تکرار آن هستند. آمریکایی‌ها باید خط مشی سیاسی خود را تغییر دهند؛ در غیر این صورت هیچ جایی در دیپلماسی ایرانی ندارند.


انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۴ دی ۱۳۹۴
ای کاش منم بردارن تو سپاه در راه اسلام واسه کشورم خدمت کنم.واقعا این افتخار ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۳ دی ۱۳۹۴
ای مسوولان نظام ای مردم دلاور و سلحشور ایران اسلامی مقتدر و قدرتمند.
تورو خدا قدر این پاسداران انقلاب و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را بدانید اینها مایه فخر و برکت اسلام هستند.
امام خمینی ره فرمودند ایکاش من هم یک پاسدار بودم.
من دست وبازوی شمارا میبوسم و به حال شما غبطه می خورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
ای کاش به دلاوران نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بیشتر از این توجه بشود.
چون واقعا افتخار ملت ایران هستند.
اینها از جانشان برای حفظ این نظام و انقلاب اسلامی ایران مایه میذارن.
ای کاش نیروهای مسلح ما به اندازه کارمند اداره.......که کارش فقط اداری و داخل شهر هست حقوق پرداخت بشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام

به مقامات کشوری و لشکری بگین بابا دست مریضاد-یه مشت نخود وکشمش و یه دست کت و شلوار هم بهشون میدادین بدبخت ها این همه راه اومدن یه وقت خدایی نکرده بد بهشون نگذره -فردا اینا میرن به اونایی که قبلا فرستادیمشون میگن ایرانی ها فقط یه غذا بیشتر به ما ندادن ها -دیگه نمیریم-واقعا که..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سلام

به مقامات کشوری و لشکری بگین بابا دست مریضاد-یه مشت نخود وکشمش و یه دست کت و شلوار هم بهشون میدادین بدبخت ها این همه راه اومدن یه وقت خدایی نکرده بد بهشون نگذره -فردا اینا میرن به اونایی که قبلا فرستادیمشون میگن ایرانی ها فقط یه غذا بیشتر به ما ندادن ها -دیگه نمیریم-واقعا که..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
نیروی سپاه قلب کشور ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۳ دی ۱۳۹۴
نیروی سپاه قلب کشور ایران است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۳ ۲۳ دی ۱۳۹۴
پیروزی از آن مومنان است و بس. آفرین بر حافظان جان بر کفاین سرزمین که هرچه اقتدار و امنیت و ذلت آمریکاییهاست از آن عزیزان سپاه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
افرين ب ايراني روي عربستان امريكا كم كردي بچه هاي دلاور سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ دی ۱۳۹۴
افرين ب ايراني روي عربستان امريكا كم كردي بچه هاي دلاور سپاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۲۳ دی ۱۳۹۴
آفرین بر نیروهای مسلح ایران اسلامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۲۳ دی ۱۳۹۴
آفرین بر سپاه همیشه پیروز اسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۳ دی ۱۳۹۴
سپاه یعنی ادامه دهندگان راستین امام

خدا شما را اجر دنیا وآخرت دهد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۳ دی ۱۳۹۴
این دستگیری باعث افتخار ما ایرانی ها بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۴
یداله فوق ایدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۴ ۲۳ دی ۱۳۹۴
یداله فوق ایدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۶ ۲۳ دی ۱۳۹۴
افرین بر دلاور مردان سپاه انقلاب اسلامی. ملت ایران اجازه تجاوز امریکا به ایران عزیز را نمی دهند،ملت ایران ذره ای از امریکا نمی ترسد و اگر لازم باشد امریکاییها در خاک امریکا نابود خواهیم کرد.لبیک یا امام خامنه ای و مرگ بر امریکا و اسراییل جعلی و ال سعود داعشی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۲۳ دی ۱۳۹۴
الله اکبر ،الله اکبر ، الله اکبر ، مرگ بر آمریکا ، مرگ بر اسرائیل ، درود بر رزمندگان اسلام ، سلام بر شهیدان
سلام خدا بر رزمندگان و دریادلان و دلیرمردان که مایه عزت و سربلندی ملت ایران و خفت و خواری دشمنان اسلام و ملت انقلابی ایران هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۳ دی ۱۳۹۴
الان که اعلام شد از اخبار آزاد شدن آیا تجهیزاتشون رو هم تحویل دادن یا توقیف شده
اگه کسی خبر داره لطفا جواب بده
آخرین اخبار