ارومیه؛

مرگ 840 تن در اثر حوادث و علل غیر طبیعی در آذربایجان غربی

سرپرست كل پزشكي قانوني آذربايجان غربي از جان باختن 840 تن در اثر حوادث و علل غير طبيعي در هشت ماه سالجاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛دکتر رسول روشني، با اشاره به اينكه در هشت ماهه امسال 659 مرد و 181 زن در اثر عوامل غير طبيعي در آذربايجان غربي جان باخته اند،‌ افزود: از اين تعداد 18 مورد مربوط به غرق شدگي، 19 مورد با سلاح سرد بوده كه تصادفات جاده اي بيشترين سهم را در جان باختن به مرگ غير طبيعي استان را شامل مي شود.

وي با اشاره به اينكه درهشت ماهه امسال آمار متوفيات ناشي از غرق شدگي در استان 5 درصد کاهش يافته، اظهار داشت: طي اين مدت 15 فوتي مرد و 3 فوتي زن به دليل غرق شدگي به مراکز پزشکي قانوني استان ارجاع شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

سرپرست پزشكي قانوني آذربايجان غربي گفت: همچنين طي اين مدت 19 نفر به دليل فوت ناشي ازسلاح سرد به مراکز پزشکي قانوني استان ارجاع شده كه اين رقم در مقايسه با مدت مشابه سال قبل کاهش 13 درصدي را نشان مي دهد.

روشني در ادامه از کاهش پنج درصدي پرونده هاي نزاع و درگيري در آذربايجان غربي در هفت ماه امسال خبر داد و گفت: تعداد مراجعين به پزشکي قانوني استان با عنوان نزاع بيشترين موضوع پرونده هاي معاينات سرپايي را تشکيل مي دهد که اين تعداد نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 5 درصد کاهش يافته است.

وي با اشاره به آمار مرگ هاي غيرطبيعي با تعداد 659 مرد و 181 زن اظهار داشت: بيشترين آمار فوتي مربوط به سوانح رانندگي و تصادف است که در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل 5 درصد کاهش داشته است.

سرپرست پزشکي قانوني آذربايجان غربي گفت: در بخش حوادث ناشي از کار در هشت ماهه 760 مورد به پزشکي قانوني استان مراجعه صورت گرفته است که کاهش 4 درصدي رانسبت به سال قبل به دنبال دارد.

وي کار با مواد شيميايي، رنگها، معادن، کار در ارتفاع مانند ساختمان سازي و مواردي از اين دست را همواره نيازمند مهارت کارگران و آشنايي باروش هاي کاستن از خطرات احتمالي در زمان انجام کار برشمرد.

وي به بيشترين حوادث کار دربخش ساختمان اشاره کرد و گفت: اين حوزه کاري به لحاظ خطرات هميشگي بروز حادثه از تمامي بخش‌هاي ديگر داراي خطر بيشتر است و نقص عضو، مرگ، از دست دادن توان حرکتي، آسيب هاي بينايي و شنوايي، تنفسي و مسايلي از اين دست همواره کارگران شاغل درحرفه هاي داراي خطر حادثه در کار را تهديد مي کند.

سرپرست پزشکي قانوني آذربايجان غربي در خصوص آمار حوزه کميسيون هاي تخصصي گفت: در هشت ماه امسال 378 پرونده در بخش کميسيون هاي تخصصي ثبت شده که در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل 9 درصد کاهش داشته است.

دکتر روشني با اشاره به اينکه بيشترين تعداد پرونده هاي کميسيون مربوط به پزشکي قانوني است، اظهار داشت: تعداد 44 پرونده نيز در خصوص رسيدگي به قصور پزشکي ثبت شده که در مقايسه با مدت مشابه سال قبل 46 درصد کاهش را نشان مي دهد.

وي در ادامه با بيان اين مطلب افزود: همچنين درهشت ماه امسال 131 نفر براي اخذ مجوز سقط جنين درماني به پزشکي قانوني استان مراجعه كردند که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد افزايش داشته است.

وي از کاهش 2 درصدي معاينات سرپايي در مراكز پزشكي قانوني آذربايجان غربي طي اين مدت خبر داد و با اشاره به انجام 53 هزار و 681 مورد معاينه، ادامه داد:‌ از کل معاينات سرپايي 37 هزار و 728 نفر مرد و 15 هزار و 953 نفر زن بودند


انتهای پیام/گ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.