قزوین؛

وضعیت نامطلوب 8 مدرسه تخریبی در آبیک

مدیر آموزش و پرورش آبیک گفت: وضعیت 8 مدرسه تخریبی این شهرستان نامطلوب است که مسئولان اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین باید برای بازسازی این مدارس تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مهرداد یحیایی  اظهار کرد: مدارس روستاهای زعفران، شهرستان و یزبر و نیز مدارس شهری امیر کبیر، فاطمه، شریعتی، پیام‌نور جدید و جمشیدی شهر خاکعلی وضعیت بسیار نامطلوبی دارند که می طلبد مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین نسبت به بازسازی این مدارس تدبیر لازم را بیاندیشند.

وی افزود: پروژه دبیرستان شبانه‌روزی شهر خاکعلی در حال حاضر 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دیوارکشی این مدرسه نیز صورت گرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب سرویس دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در روستاها از سوی فرمانداری 100 میلیون ریال قول مساعد داده شده بود که بخش ناچیزی از این مبلغ تحقق پیدا کرده است.

یحیایی تصریح کرد: برای تحقق انسداد مبادی ورودی بیسوادی و دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در روستاها نیاز به حداقل 100 میلیون ریال اعتبار برای یک سال تحصیلی داریم.

وی اضافه کرد: لیست مدارس بلااستفاده شهرستان آبیک به اداره کل آموزش و پرورش ارسال شده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: تغییر تعرفه حامل‌های انرژی کانون‌های شهید خجسته‌روز و شهید شیخ حسنی و نیز اختصاص معبر ورودی دبیرستان بزرگسال از زمین اختصاص یافته به جمعیت هلال احمر در حال پیگیری است.

یحیایی اذعان کرد: اختصاص پنج درصد از عوارض شهرداری به طور مستقیم به اداره آموزش و پرورش برای تعمیر و تجهیز مدارس در دستور کار قرار دارد.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه بودجه تعمیر و تجهیز هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای اختصاص نیافته از مسئولان شهرستان آبیک درخواست می‌شود در کمیته برنامه‌ریزی سال آینده بودجه‌ای را اختصاص دهند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک ادامه داد: از سوی سپاه ناحیه امام صادق (ع)، بسیج، بهزیستی، کمیته امداد، شبکه بهداشت و دهیاران اقدامات خوبی در زمینه شناسایی افراد بیسواد صورت گرفته است.

یحیایی با اشاره به گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش گفت: شوراهای آموزش و پرورش با هدف تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت، بهره‌گیری از تمام امکانات در راستای تأسیس، توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی، تسهیل در فعالیت‌های اجرایی آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی از فعال کردن کار گروه‌های تخصصی شوراهای آموزش و پرورش خبر داد و گفت: با تحقق این امر بسیاری از مشکلات مسائل حوزه آموزش و پرورش احصا و تصمیمات لازم گرفته می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک مطرح کرد: در هفته شوراهای آموزش و پرورش در مجالس مختلف و پیش از خطبه‌های نماز جمعه جایگاه این شوراها تبیین و تشریح می‌شود.

یحیایی ادامه داد: 80 درصد فضاهای آموزشی در روستاها وجود دارد ولی با این تفاسیر، 20 درصد جمعیت در آن ساکن هستند؛ این در حالی است که 20 درصد فضاهای آموزشی در شهرها وجود دارد ولی 80 درصد جمعیت را دارا بوده که این امر سبب ایجاد مشکل برای آموزش و پرورش شده است.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.