مشهد؛

کشاورزان حافظان امنیت غذایی جامعه هستند

فرماندار مشهد با تاکید بر اینکه کشاورزان حافظان امنیت غذایی جامعه هستند، بر لزوم استفاده مجاز از سموم شیمیایی و بهینه از منابع آبهای زیرزمینی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرماندار مشهد در جلسه تقدیر از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی این شهرستان با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی، بر ضرورت استفاده مجاز از سموم و آفات شیمیایی توسط کشاورزان تاکید کرد.

رضا منصوری با بیان اینکه کشاورزان قشر زحمت کش جامعه هستند که با هدف پاک و مقدس بالاترین و باارزش ترین کار را انجام می دهند، افزود: تامین تغذیه شهروندان اگر با زحمت و تولید پاک و سالم نباشد، هم تولید را از بین می برد و هم تاثیرات مخربی بر جامعه می گذارد که در نهایت به خود انسان باز می گردد.

وی کاهش منابع آبی را یکی از معضلات تخریب اقلیم در راه توسعه برشمرد و تاکید کرد: باید با استفاده بهینه و بهره وری درست از منابع موجود خسارات وارده را جبران کرد.

فرماندار مشهد از مسئولین جهاد کشاورزی استان خواست مشاوره های کارشناسی و فنی را برای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار دهند تا امنیت بخش کشاورزی که توقف ناپذیر است و نیاز تغذیه ای اجتماع محسوب می شود، تامین شود.

منصوری پرداخت زکات را عامل موثر در کیفیت محصولات کشاورزی دانست و تصریح کرد: تغییرات اقلیمی که هم در جهان و هم در کشور ما تاثیرات نامطلوبی بر کشاورزی گذاشته را باید با برنامه ریزی مدیریت کرد تا وضع بدتر از این نشود.

در انتهای این مراسم از تولیدکنندگان برتر استانی و شهرستان مشهد در حوزه پرورش شترمرغ، تولید گلهای زینتی، پرورش اسب و طیور و ماهی و نیز باغات و نهالستان تقدیر شد.

انتهای پیام//ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.