چه بازی‌هایی برای کودک مفید است

بازی‌های مختلف دارای تاثیرات متفاوتی بر ذهن و رشد شخصیتی کودک دارند.

فریبا احدی بیگلو روانشناس عمومی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: بازی برای رشد و تکامل کودک مهم بوده ولی باید در نظر داشت که چه بازی‌هایی مناسب چه سنی است و در انتخاب آن به کودک کمک شود تا فقط یک سرگرمی صرف نباشد بلکه موجب رشد هیجانی و ذهنی او شود.

وی در ادامه اضافه کرد: بازی نمادین اغلب در میان کودکانی که تازه شروع به صحبت کرده و با مفهوم نمادها آشنا شده، معمولا از سن سه سالگی آغاز و در پنج‌ سالگی به اوج خود رسیده که واقعیت‌ها را تغییر شکل داده و عناصری تازه را وارد دنیای واقعیت خود خواهد کرد.

احدی بیگلو تصریح کرد: بازی‌های تخیلی یکی دیگر از انواع بازی‌های کودک بوده که موجب رشد خلاقیت ذهنی او شده و بوسیله این نوع بازی‌ها حس داستان پردازی و رویاپردازی او نیز تقویت خواهد شد.

این روانشناس عمومی در پایان افزود: بازی‌های آموزشی از انواع دیگر بازی‌های آموزنده برای کودک بوده که توسط آن رشد جسمی و ذهنی انجام شده همچنین در این نوع بازی نظارت والدین یا مربی بر انجام کار مهم است ولی باید توجه داشت که هدایت‌گر اصلی بازی، کودک باشد تا به نتیجه مطلوب دسترسی پیدا کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار