نیسان هک شد

وبگاه شرکت خودروسازی نیسان ژاپن، پس از حمله سایبری گسترده، از دسترس خارج شد.

نیسان هک شدبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات شرکت نیسان اعلام کردند که وبگاه رسمی این شرکت توسط گروهی از افراد که خود را از مخالفان صید نهنگ و دلفین‌ها معرفی کرده‌اند، هک شده است.

شرکت نیسان ژاپن، دومین تولید کننده خودرو در این کشور است. این شرکت در بیانیه خود در این رابطه اعلام کرده است: «ما هرگونه تهدیدی علیه سامانه‌های اطلاعاتی خودمان را جدی خواهیم گرفت و با آن مقابله می‌کنیم. ما به علت حملات اختلال سرویس توزیع شده‌ای که وبگاهمان را هدف قرار داد، مجبور شدیم تا این وبگاه را از دسترس خارج کنیم. این کار به علت مقابله با تهدیدات احتمالی در آینده انجام شد.»

گروهی از هکرها که بر اساس نظر کارشناسان امنیتی، احتمالاً وابسته به گروه هکری "ناشناس" هستند، با حمله به وبگاه شرکت خودروسازی نیسان ژاپن، آن را از دسترس خارج کردند. پس از آن این هکرها با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر، خواستار توقف کشتار وال‌ها و دلفین‌ها، توسط دولت ژاپن شدند.

بر اساس اعلام رسانه‌های ژاپنی، در چند ماه پایانی سال 2015 بیش از یک‌صد سازمان و نهاد دولتی ژاپن، از جمله وبگاه رسمی شینزو آبه، نخست وزیر این کشور، مورد تهاجم هکرها قرار گرفته است. تمامی این حملات در راستای اعتراض به کشتار دلفین‌ها در این کشور انجام شده است. طی چند سال گذشته، همواره دولت ژاپن، به علت سیاست‌هایش در زمینه کشتار دلفین‌ها و وال‌ها مورد انتقاد گسترده حامیان محیط زیست قرار داشته است.

سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار