سایه ناامنی بر صنعت هسته‌ای آمریکا

کارشناسان امنیتی آمریکایی مدعی هستند که سامانه‌های رایانه‌‌ای طبقه‌بندی نشده موجود در صنعت هسته‌ای این کشور، به شدت در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر هستند.

سایه ناامنی بر صنعت هسته‌ای آمریکابه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مقامات امنیتی آمریکایی معتقدند که سامانه‌های طبقه‌بندی نشده رایانه‌ای این کشور در صنعت هسته‌ای، در معرض خطر حملات سایبری قرار دارند. آنها علت این موضوع را نبود متولی مشخصی برای بازرسی و نظارت بر آنها عنوان کرده‌اند.

به عقیده این کارشناسان، مرکز امنیت سایبری کمیسیون تنظیم مقررات اتمی آمریکا، برای مبارزه با تهدیدات سایبری کنونی آمادگی لازم را ندارد و ضعف‌های امنیتی فراوانی در این سامانه‌های رایانه‌ای وجود دارد که باید برای رفع حتمی آن‌ها اقدام شود. کارشناسان آمریکایی معتقدند که در گزارش‌های مربوط به سامانه‌های طبقه‌بندی نشده اتمی این کشور، گزارش‌های مکرری مبنی بر دسترسی‌های غیرمجاز به سامانه‌های رایانه‌ای، نفوذ کدهای مخرب و بدافزارهای گوناگون، مهندسی اجتماعی و تلاش برای به دست آوردن کلمات عبور وجود دارد.

البته مقامات این کمیسیون معتقدند که سامانه‌های رایانه‌ای آن‌ها از میزان امنیت بالایی برخوردار است و این امنیت به صورت روزافزون در حال افزایش است. البته موضوع ناامنی سامانه‌های رایانه‌ای در مراکز اتمی، موضوع تازه‌ای در نیست و یکی از نگرانی‌های مقامات امنیتی در کشورهای غربی را تشکیل می‌دهد. چندی پیش، اندیشکده انگلیسی چتهام، در گزارش مفصلی خطرات موجود پش روی این صنعت را برشمرده بود و از مقامات دولتی خواسته بود تا نسبت به رفع این خطرات اقدام کنند.

سایبربان

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.