شیراز؛

تخلیه حساب بانکی مشتریان از سوی حسابدار شرکت

ماموران پلیس فتا استان فارس فردی را كه اقدام به خرید اینترنتی از حساب مشتریان خود می كرد، شناسایی و دستگیر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز؛ رئیس پلیس فتا استان فارس از کشف پرونده برداشت غیر مجاز در شیراز خبر داد و گفت: در پي اعلام شكايت سه نفر از همشهریان مبني بر كسر شدن مبالغی از حسابشان به صورت نامعلوم و نامشخص در بستر فضای مجازی ، کارشناسان پلیس "فتا" اقدامات خود را جهت شناسایی متهم یا متهمان آغاز كردند.

سرهنگ سید موسی حسینی اظهار كرد: در بررسی های اولیه مشخص شد برداشت ها به صورت خرید از یک فروشگاه اینترنتی صورت گرفته است كه کارشناسان پلیس "فتا" با ردیابی های پلیسی خود، در اقدامی فنی موفق به شناسایی سارق شدند.

وي ادامه داد: هنگامی که شاکیان با متهم روبرو می شوند عنوان کردند که متهم را می شناسند و همگی در طول چند روز گذشته به یک شرکت مراجعه و اطلاعات کارت عابربانک و پسوورد خود را به او داده تا از حسابشان مبالغ مورد نظر را برداشت كند.

رئیس پلیس "فتا" استان فارس افزود: حسابدار با مواجهه شدن به موجودی حساب های افراد وسوسه شده، رمز دوم آنان را فعال می كند و به خیال این که امکان شناسایی شدن در فضای مجازی وجود ندارد پس از گذشت چند روز اقدام به خرید اینترنتی با حساب شاکیان می کند.

سرهنگ حسيني به شهروندان هشدار داد: افرادی که از خدمات الکترونیکی بانک ها برای انجام امورات مالی و پرداخت های خود بهره می برند باید نسبت به نگهداری اطلاعات کارت و حسابشان توجه و دقت کافی را داشته باشند.

وی متذکر شد: با پیشرفت های عرصه دولت الکترونیک و تکنولوژی های نوین، افراد باید اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و با در اختیار قرار ندادن اطلاعات مهم حساب خود به دیگران ، خود را از معرض خطر برداشت های غیر مجاز مصون دارند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تخلیه ، حساب ، بانکی ، مشتریان ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۴ دی ۱۳۹۴
دم پلیس فتا گرم خدا قوتان بده زحمت تان زیاده