تبریز؛

توجه به استعدادیابی در شهرستانها عاملی تاثیر گذار در توسعه ورزش قهرمانی

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی گفت : توجه به استعدادیابی در شهرستانها عامل مهمی در توسعه ورزش قهرمانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جمشید نظمی در جمع روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانها افزود : آذربایجانشرقی به عنوان استانهای پیشرو در اجرای سند راهبردی طرح استعدادیابی ورزشی در کشور فعالیت می کنیم و اجرای طرح های استعدادیابی در شهرستانها یگی از اولویت های مهم باید باشد که به دقت رصد خواهد شد.

وی تصریح کرد : آذربایجانشرقی یکی از پیشتازان و رتبه دومی کشور را به خود اختصاص داده است و اجرای این طرح راهبردی ورزش کشور در آذربایجانشرقی با نیروهای متخصص و ظرفیت های موجود بایستی توسعه یابد و  توسعه پایگاههای قهرمانی نیز در شهرستانها نیز در برنامه های اداره کل قرار دارد.

وی افزود : استان آذربایجانشرقی مستعد و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای انسانی لازم برای اجرای این طرح را داراست و دستگاهها و امکانات در کنار امکانات سالن آماده بوده و به زودی آماده بهره برداری خواهد شد.

نظمی در بخش دیگری از سخنان خود  خواستار توجه به ظرفیت بخش خصوصی در شهرستانها شد و افزود : در راستای برنامه های دولت و احکام بودجه از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در ورزش را در اولویت نخست خود قرار داده ایم.

وی اظهار کرد: بر اساس احکام بودجه بخشهای خصوصی متوانند نسبت به اجاره مدیریت اماکن ورزشی و خرید زمینهای با کاربری ورزشی و خرید پروژه های با پیشرفت فیزیکی زیر 50 درصد از طریق مزایده در ایمن امر مشارکت داشته باشند.

نظمی اعلام کرد: یکی از راهکارهای مهمی که می تواند به کمک حوزه ورزش در آمده و مشکلات را کاهش دهد، استفاده از مشارکت بخش خصوصی است که در این زمینه با برقراری تعامل های سازنده و مفید با این بخش و با بستر سازی برای آنان ترغیب به سرمایه گذاری در این بخش بیشتر خواهد شد.

مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجانشرقی خصوصی سازی را از جمله اثر بخش ترین راهبردهای دستیابی به اقتصاد پویا دانست و تصریح کرد :  ورزش در دنیای صنعتی از عوامل موثر بر بهره وری ملی هر کشور به شمار آمده و بر رونق اقتصادی کشورها تأثیر مثبت بر جامعه می گذارد.

نظمی  ورود بخش خصوصی به بدنه هیات های ورزشی شهرستانها را مهم دانست و افزود:هیات های ورزشی استان و شهرستانها باید سیاستی را در پیش بگیرند تا از وابستگی صرف به دولت خارج شوند و به سمت خودکفایی پیش بروند و علاقمندان را وارد بدنه ورزش کنند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها بر ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حمایت از ورزش گفت: حمایت رسانه ها و مطبوعات باعث دلگرمی سرمایه گذاران بخش خصوصی در ورزش حرفه ای می شود و این حمایت ها باید در سطح گسترده ای انجام شود و دولت نیز بسترهای لازم را برای این کار فراهم کند.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در نشست روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستانهای آذربایجانشرقی بر توجه به رفتار سازمانی مبتنی بر مدیریت اسلامی و تعصب سازمانی ، نظارت و بازرسی بر باشگاهها و اماکن واگذار شده به بخشش خصوصی ، افزایش ارتباط با ورزشکاران ، قهرمانان و هیاتهای ورزشی ، بازدید منظم از هیاتهای ورزشی ، نظارت و پیگیری دقیق ثبت عملکرد در سامانه ها تاکید کرد.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.