تئاتر در هفته‌ای که گذشت؛

هنرنمایی علی رفیعی پای ظریف را هم به تالار وحدت کشاند

در هفته‌ای که گذشته تالار وحدت و نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار» میزبان محمدجواد ظریف بود.

به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرخط مهمترین اخبار تئاتر در هفته گذشته را در ادامه می‌خوانید:


خبرهایی از گوشه و کنار تئاتر

* شامگاه روز سه‌شنبه 22 دی ماه تالار وحدت و نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی‌خان امیر کبیر» نوشته و کارگردانی دکتر علی رفیعی میزبان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بود که به همراه همسرش به تماشای این نمایش نشست. وزیر امور خارجه در حاشیه تماشای نمایش «خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی‌خان امیر کبیر» هنر ایرانی را بهترین نماینده عظمت ملت ایران معرفی کرد.

* همزمان با آخرین اجرای نمایش «خاطرات و کابوس‌های جامه‌دار از زندگی و قتل میزرا تقی خان امیرکبیر» کار علی رفیعی، فیلم تئاتر قبلی این هنرمند «یرما» رونمایی می‌شود.

* در خبرها آمده بود که نمایش «نگاهمان می‌کنند» نوشته نغمه ثمینی و به کارگردانی محمدرضا اصلی از 28 دی ماه در سالن استاد ناظرزاده کرمانی به روی صحنه می‌رود.


چند خط از سی و چهارمین جشنواره تئاتر فجر

* در فاصله‌ کمتر از 10 روز به آغاز جشنواره‌ تئاتر فجر، جدول مقدماتی اجراهای صحنه‌ای این جشنواره منتشر شد که در آن محل برگزاری مراسم اختتامیه تالار وحدت عنوان شده است و تالار «مولوی» و «قشقایی» پس از مدت‌ها تعطیلی در این رویداد هنری حضور دارند.

* زمان پیش‌فروش و بهای بلیت سالن‌های نمایش سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اعلام شد. پیش فروش بلیت‌های جشنواره سی و چهارم از ساعت 12 ظهر روز یکشنبه 27 دی ماه آغاز می‌شود.

* نمایش «فهرست» جدیدترین تجربه رضا ثروتی که در بخش مسابقه تئاتر ایران سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت، به دلیل کثرت بازیگران نمایش و عدم انطباق زمان‌های آن‌ها برای تمرین و اجرا، امکان حضور در جشنواره تئاتر فجر را پیدا نکرد.

* نمایش «بازار عاشقان» به کارگردانی هادی مرزبان برای اجرا در جشنواره تئاتر فجر آماده می‌شود. قرار بود جمشید مشایخی هم در آن بازی کند، اما با منتفی شدن این موضوع به دلیل کسالت، ایوب آقاخانی در نقش «مولانا» و فرهاد قائمیان در نقش «شمس» بازیگران اصلی این نمایش خواهند بود.

* برج میلاد تهران همزمان با برگزاری سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، در سومین سال همکاری با ستاد این جشنواره، میزبان هنرمندان تئاتر در بخش اجراهای محیطی و خیابانی شد.

* 16 نمایش از دوازده کشور دنیا در بخش «آثار تئاتر ملل» سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌روند. از میان آثار حاضر در این بخش سه اثر نمایشی نیز محصول مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشورهای آلمان- جمهوری آذربایجان و ترکیه است.

* دبیرخانه جشنواره با هدف مشارکت دادن افزون‌تر آثار حاضر در جشنواره در بخش رقابتی مسابقه تئاتر ایران و همچنین درخواست‌های عدیده و نیز ملاحظه چندباره جدول اجراهای جشنواره، ظرفیت‌های تازه‌ای را برای پذیرش چند اثر در بخش‌های دوگانه مسابقه تئاتر ایران و مسابقه بین‌الملل فراهم ساخت و آثاری از بخش‌های مختلف جشنواره بنا بر امتیازات اعلام شده از سوی گروه‌های انتخاب به بخش‌های مسابقه تئاتر ایران و مسابقه تئاتر بین الملل افزوده شد.



انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار