زنجان؛

کاربران فضای مجازی هوشیار باشند

معاون اجتماع فرمانده انتظام استان گفت:شهروندان متناسب با نيازهای خود در فضای مجازی اطلاعات و آگاهی خود را بالا ببرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرهنگ جعفر كردلو گفت : هم اکنون مباحث زيادي در خصوص موضوعات فضاي مجازي مطرح مي شود که افراد به دليل بي اطلاعي و نداشتن اطلاعات جديد و کافي در اين زمينه آسيب می بينند.

این مقام انتظامی افزود:تاکيد هميشگي ما به کليه اقشار و شهروندان اين است که متناسب با نيازهاي خود،اطلاعات خود را در خصوص مسائل مرتبط با فضاي مجازي افزايش دهند که مسلط شدن بر اين موضوع منجر به مصونيت خود فرد و اطرافيانش خواهد شد.

وی اضافه کرد:مسئوليت تأمين نظم و امنيت و آسايش عمومي و فردي در فضاي مجازي را بر عهده دارد كه در اين راستا از كابران اينترنتي مي خواهيم زماني که عمليات بانکي انجام مي دهند بايد مطمئن شوند که در درگاه بانکي صفحه جعلي نيست و واقعي است و براي مطمئن شدن از اين موضوع بايد ببينند که درگاه بانکي با HTTPS شروع شده باشد.

وی ادامه داد:از شهروندان مي خواهيم هنگام استفاده از فضاي مجازي به آدرس و جزئيات صفحهاي که به آن وارد مي شوند دقت کنند و مراقب کلاهبرداران اينترنتي باشند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان با بیان اینکه بيشترين جرايمي كه در فضاي مجازي رخ داده و به حوزه پليس فتا ارجاع مي شود،برداشت هاي غير مجاز و كلاهبرداري است از شهروندان خواست هرگز لينک هاي موجود در چت روم ها و ايميلها را باز نکنيد مگر از فرستنده آن مطمئن شويد.

کردلو اضافه کرد:هنگام وارد کردن اطلاعات خود از صفحه کليد مجازي ويندوز و يا صفحه کليدهايي که سايت ها ارائه مي دهند،استفاده کنند.

وی ادامه داد:از دانلود و اجراي فايل‌هاي پيوست ايميل‌هاي مشكوك و ناشناس جدا خودداري شود و نرم‌افزارهاي مورد نياز خود را از سايت‌هاي معتبر داراي اصالت،خريداري و دانلود نماييد.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان گفت :هنگام مراجعه به دستگاه خودپرداز و دستگاه هاي کارت خوان نسبت به عدم وجود هر گونه شيء اضافي و مورد مشکوک مطمئن شويد.

رمز هاي عبور خود را به صورت ترکيبي طراحي کرده و از کلمات متداول و شماره هاي معمول،تلفن همراه،شماره شناسنامه براي اين موضوع استفاده نکنيد و آن را به صورت دوره اي تغيير دهيد.

براي وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود از کامپيوتر هاي مستقر در مکان هاي عمومي استفاده نکنيد،امکان سرقت اطلاعات شما به وسيله"کيلاگرها"وجود دارد.

اگر قرار است وجهي را دريافت نمائيم ارائه شماره کارت و يا شماره حساب به فرد واريز کننده پول کفايت مي کند و نيازي به ارائه ديگر اطلاعات مهم نظير رمز اول و دوم، CVV2، تاريخ انقضاء و ... به فرد مذکور نيست، اين اطلاعات مخصوص برداشت از حساب و يا خريد اينترنتي است.

جهت واريز وجه به حساب شما احتياجي به مراجعه به دستگاه ATM نيست،متاسفانه در مواردي به فرد مال باخته اعلام مي شود برنده قرعه کشي شده،وي را با بهانه هاي مختلف پاي دستگاه ATM کشانده و اهداف خود را عملي مي کنند.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: کاربران ، مجازی ، هوشیار ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.