IOC اعطای میزبانی المپیک 2020 به توکیو را بررسی می کند

کمیته بین المللی المپیک ادعای آژانش جهانی مبارزه با دوپینگ در خصوص تخلف در اعطای میزبانی المپیک 2020 به توکیو را بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان کمیته بین المللی المپیک اظهاراتی را که مدعی است ممکن است پیش از پیروزی  توکیو در رقابت برای کسب میزبانی بازی های المپیک 2020 تخلفاتی صورت گرفته باشد، مورد بررسی قرار خواهد داد.  
این گزارش ها می گویند حمایت مالی ژاپن از فدراسیون بین المللی دو و میدانی ممکن است به طور ناعادلانه در پیروزی توکیو در کسب میزبانی رقابت های المپیک و پاراالمپیک 2020تاثیر گذاشته باشد.
 
در گزارش کمیسیون مستقل آژانس جهانی ضد دوپینگ(WADA) که به تازگی  منتشر شده ، به بحث بین مقامات ترکیه که نامشان ذکر نشده و خلیل  دیاک، پسر لامین دیاک رئیس اتحادیه بین المللی دو و میدانی (IAAF) و عضو رای دهنده کمیته بین المللی المپیک ، در مورد روند این رقابت، اشاره شده است.

در این گزارش عنوان شده است که مبلغی که توسط ژاپن جهت پشتیبانی مالی  به یاف پرداخت شده ، اما ترکیه آن را نپرداخته، ممکن است باعث شده باشد دیاک و متحدانش به جای استانبول به توکیو رای داده باشند.
 
در این گزارش ادعا  شده است که "ترکیه پشتیبانی لامین دیاک را از دست داد چرا که آنها مبلغ 4 میلیون  تا 5 میلیون دلار کمک مالی به لیگ الماس و یا یاف را نپرداختند. اما ژاپنی ها چنین مبلغی را پرداختند."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار