رکود در بازار لوازم ورزشی/ فعالیت 9 برند رسمی ورزشی در کشور

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی گفت: 9 برند ورزشی در کشور به طور رسمی در حال فعالیت هستند.

کامرانی******* رکود در بازار لوازم ورزشی/ فعالیت 9 برند رسمی ورزشی در کشورمحمد امین‌زاده گوهری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رکود در بازار لوازم ورزشی گفت: اعضای این صنف چند ماهی می‌شود که در رکود کامل به سر می‌برند و تنها کارشان روزنامه خواندن شده است.

وی با انتقاد از تعرفه بالای واردات لوازم خانگی گفت: لوازم ورزشی جز اولویت‌های ده قرار گرفتند و برای واردات آن باید دو برابر حقوق گمرکی پرداخت شود در حالی که برخی کالاها مانند سیگار جز اولویت هشتم قرار دارند و به راحتی و با هزینه کم به کشور وارد می‌شوند.

امین‌زاده تصریح کرد: گران تمام شدن هزینه واردات منجر به افزایش قاچاق و واردات کالا از مبادی غیررسمی شده است.

وی بر این نکته تأکید کرد: که دولت می‌تواند با کاهش تعرفه واردات از قاچاق کالا جلوگیری کند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی با اشاره به خارج شدن چند قلم لوازم ورزشی از اولویت دهم گفت: این تعداد کافی نیست و با توجه به اینکه تولید داخل لوازم ورزشی وجود ندارد با این شرایط باید ورزشکاران برای تهیه یک کفش خوب 800 هزار تومان هزینه کنند.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به تعطیلی کارخانه‌های تولید لوازم ورزشی گفت: در سال‌های گذشته نزدیک به 6 کارخانه تولید کفش ورزشی در کشور فعال بودند که برخی از تولیدات آن به سایر کشورها صادر می‌شد اما متأسفانه واردات کفش چینی و بی‌کیفیت منجر به از دست دادن قدرت رقابت و تعطیلی آن شد.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که در بحث پوشاک ورزشی 25 تا 30 درصد بازار را تولید داخلی تشکیل می‌دهد اما در لوازم ورزشی در بسیاری از اقلام تولید داخلی وجود ندارد.

وی به فعالیت برندهای ورزشی در کشور اشاره کرد و گفت: نزدیک به 9 برند ورزشی در کشور به طور رسمی در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار