سیمرغ34؛

تهیه‌کننده «عادت نمی‌کنیم»: انتظار بی‌جایی از مسئولان جشنواره فجر نداریم

باید به قوانین و عملکرد هیأت انتخاب و برگزار کنندگان جشنواره احترام بگذاریم.

پیمان جعفری تهیه کننده فیلم «عادت نمی‌کنیم» که امسال با این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص عملکرد جشنواره فیلم فجر تا به این لحظه گفت: چون خودم سال گذشته در یک بخش اجرایی جشنواره فجر حضور داشتم به سختی کار واقفم و می‌دانم سختی‌ها و مصائب مختلفی پیش روی آن‌ها قرار می‌گیرد اما با همه تفاسیر مسئولان جشنواره فجر امسال تا به این لحظه همکاری‌های لازم را انجام داده‌اند و عملکرد‌شان رضایت‌بخش است.
 
وی در مورد علت انتخاب «عادت نمی‌کنیم» برای حضور در بخش سودای سیمرغ عنوان کرد: به هر حال کیفیت فیلمنامه و کار کارگردان و حضور عوامل حرفه‌ای در پشت و جلوی دوربین دست به دست هم داد تا اثری خوب و دیدنی ساخته شود و به جشنواره راه پیدا کند البته اگر انتخاب هم نمی‌شد نا‌راضی نبودم و به رأیشان احترام می‌گذاشتم. همان‌طور که از بین 6 فیلم ما یعنی دوئت، عادت نمی‌کنیم،  نقطه کور،  هفت ماهگی، سمفونی تولد و اروند فقط 3 فیلم راهی جشنواره شد و ما بر اساس قواعد و قوانین قبول کردیم و انتظار بی‌جایی هم نداریم.
 
وی در مورد مشکلات جشنواره فیلم فجر از گذشته تا به امروز بیان کرد: واقعیت اینجا است که متأسفانه بسیاری از اداره‌های دولتی جشنواره و زحمت یک ساله فیلم‌سازان که قصد حضور در آن را دارند جدی نمی‌گیرند و از طرفی سال‌های قبل بخش جنبی داشتیم و حضورش بسیار مفید بود امیدوارم این بخش دوباره راه بیفتد و از فیلم‌های فیلم‌سازانی که در جشنواره حضور ندارند، تقدیر شود.
 
این تهیه کننده در مورد اعلام نشدن اسامی هیأت انتخاب در جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: به نظرم اتفاق بدی نبود چرا‌که هیأت انتخاب سال‌های گذشته به خاطر دوستی و رفاقت و همکاری که با بیشتر اهالی سینما و انتظاراتی که برخی فیلم‌سازان از آن‌ها داشتند اذیت می‌شدند و حواشی آن‌ها را آزار می‌داد. خوشبختانه امسال تا حدود زیادی از این حاشیه‌ها دور بودند و با خیال راحت‌تری کارشان را انجام دادند.
 
جعفری در بخش پایانی صحبت‌های خود خاطر‌نشان کرد: امیدوارم همه ما دست از اختلافات برداریم و با کمک کردن به هم در همه موارد در روند رو به رشد جشنواره و سینمای ایران سهیم باشیم.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.