تبریز؛

برگزاری همایش مشق عشق از دانشگاه تا حرم در دانشگاه تبریز

همایش" مشق عشق؛ از دانشگاه تا حرم" یادواره شهدای 27 دی دانشگاه تبریز و پاسداشت مدافعان حرم آل الله ، در دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سرپرست معاونت فرهمگی جهاددانشگاهی استان اظهار کرد: این همایش به همت ستاد بزرگداشت شهدای 27 دی، فردا، یکشنبه، از ساعت  9:30 تا اذان ظهر در محل تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

آقاسیدی گفت: این مراسم با حضور و سخنرانی مسئولان استانی و کشوری از جمله سردار دکتر حسن بیات، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خاطره گویی و سخنرانی دکتر حسینی از بازماندگان حادثه 27 دی و دکتر بیضایی برادر شهید مدافع حرم "محمود بیضایی" برگزار می شود .

وی بادعوت از عموم مردم شهیدپرور استان جهت شرکت در این مراسم، خاطرنشان کرد: همچنین در این مراسم هنرمندان متعهد و شاخص از تهران به هنرنمایی می پردازند.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیش از پیش به برگزاری باشکوه سالانه این برنامه اظهار کرد: زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا یکی از رسالت های اصلی تمامی آحاد جامعه است و در این میان دانشگاهیان در خصوص احیای یاد و نام شهدای دانشگاه وظیفه سنگین تری بر عهده دارند.

آقاسیدی یادآور شد: دانشگاه تبریز به عنوان مشهد الشهدای دانشگاه های کشور تنها دانشگاهی است که مورد حمله مستقیم رژیم بعثی قرار گرفت؛ در سال 1365 از دانشجويان دانشگاه تبريز كه آماده اعزام به جبهه‌ها بودند خواسته شد به جاي اعزام به جبهه، به عنوان نيروهاي بسيجي در ساخت مهمات در دانشكده فني اين دانشگاه كه در ساعات غير درسي توسط جهاددانشگاهی استان در اختيار شان قرار داده می شد برای تامين مهمات مورد نیاز در جبهه  تلاش کنند.

وی ادامه داد: دانشجویان آن دوره، سنگ بنای اقتصاد مقاومتی که در آن شرایط بحرانی اتکا به خود درون‌زای برونگرا بودن را مشق می کردند و همچنین با تعاریف و تعابیر امروزی پدافند غیر عامل را تحقق بخشیدند.

وی یادآور شد: اين اقدام از اوايل دي‌ماه سال 1365 شروع شده بود و نهايتا در روز 27 دي‌ماه همان سال در حدود ساعت 10:30 در پی همکاری منافقان کوردل با رژیم بعثی عراق، شب هنگام، مورد هجوم وحشيانه قرار گرفت و در نتيجه اين هجوم وحشيانه 22 نفر از دانشجويان مشغول در كارگاه شهيد و 8 نفر نيز مجروح شدند. 

وی اظهار کرد: بی شک خونی که امروز در رگ های مدافعین حرم آل الله و رزمندگان محور های مقاومت جاری است همان خون 22 شهیدی است که بدون ادعا به خون خود غلطیدند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی اظهار امیدواری کرد؛ چنین گرامیداشت هایی در سال های آتی در سطح ملی و بین المللی برگزار شده و سند مظلومیت این شهدا ثبت جهانی شود.
 
انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.