سمنان؛

مرگ دو قلاده گربه نادر کاراکال و یک رآس آهو

مرگ دو قلاده گربه نادر کاراکال و یک رآس آهو در تصادفات جاده‌ای استان سمنان

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان  از سمنان ،معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان از تلف شدن دو قلاده گربه کاراکال در شاهرود و یک رأس آهو در دامغان خبر داد.

بهرامعلی ظاهری، با اعلام این خبر، گفت: متاسفانه امسال تصادفات جاده ای در سطح محورهای مواصلاتی شهرستان شاهرود و دامغان تلفاتی برای حیات وحش این مناطق به وجود آورد.

وی از تلف شدن دو قلاده گربه کاراکال در اثر تصادف در بخش بیارجمند شاهرود خبر داد و گفت: گربه کاراکال از گونه‌های بومی و نادر حیات وحش طبیعت استان سمنان محسوب می‌شود.

 معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: گربه کاراکل یا سیاه گوش یک شكارچي ماهر و منحصر به‌فرد است که زیستگاه آن در ایران مناطق بیابانی و نیمه‌بیابانی به ویژه حاشیه کویر مرکزی است.

ظاهری همچنین از تلف شدن یک رآس آهو در تصادفات جاده‌ای امسال خبر داد و گفت: این آهو در محورهای مواصلاتی شهرستان دامغان از بین رفت.

وی ضمن ابراز تأسف از بروز چنین حوادثی برای حیات وحش و گونه‌های نادر استان تصریح کرد: باید برای جلوگیری از بروز این حوادث در سطح جاده‌ها و محورهایی که زیست‌گاه حیات وحش با جاده ترانزیتی تداخل دارند اقدامات ویژه‌ای صورت گیرد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان سمنان با بیان اینکه یک کارگروه تحت عنوان "کارگروه ایمنی جاده‌ها"در استانداری‌هافعال است، خاطرنشان کرد: متاسفانه اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان عضو این کارگروه نیست و لذا چنانچه با ابلاغ وزیر کشور، ادارات محیط‌زیست هم به عضویت این کارگروه درآیند، می‌توان دغدغه‌های محیط‌زیستی و راه‌کارهای پیشگیری از تصادف حیات‌وحش را در آن مطرح و مانع از تلفات روبه افزایش حیات‌وحش در جاده‌های کشور و از جمله استان سمنان شد.

وی همچنین به عموم مردم و خصوصا رانندگان توصیه کرد: هنگام عبور از محورها و جاده‌های بین‌زیستگاهی با سرعت مطمئنه حرکت کنند چرا که احتمال عبور حیات‌وحش در این محورها زیاد است.



انتهای پیام/ ا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.