اردبیل؛

آغاز به کار سامانه انرژی خورشیدی در 8 منطقه اردبیل

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل از آغاز به کار سامانه فتوولتائیک(انرژی خورشیدی) در 8 منطقه استان اردبیل همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از  اردبیل؛ علیرضا علیزاده ظرفیت کل این سامانه‌ها را ۵۵ کیلووات اعلام کرد و افزود: مجموع هزینه صرف شده جهت بهره‌برداری از سامانه‌های ذکرشده چهار میلیارد ریال است.

وی گفت: نصب هر کیلووات از سامانه‌ها نزدیک به ۷۰ میلیون ریال هزینه در برداشته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: کاهش آلودگی محیط‌ زیست و کاهش هزینه برق مصرفی مهم‌ترین مزایای سیستم‌های فتوولتائیک است و علاوه بر این کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در نیروگاه‌های کشور و حفظ منابع فسیلی را به دنبال دارد.

علیزاده گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان به دنبال تأمین برق مشترکین از انرژی‌های پاک و تجدید پذیر است تا هم موجب کاهش هزینه‌های برق مصرفی شده و هم در کاهش آلودگی محیط‌ زیست تأثیرگذار باشد.

وی با تأکید به رو به گسترش بودن تولید برق به شیوه‌های جدید ازجمله انرژی خورشیدی و بادی اضافه کرد: سامانه‌های فتوولتائیک بر روی پشت‌بام مشترکین نصب می‌شود.

وی افزود: ۵۰ درصد هزینه اجرای پروژه توسط مشترک متقاضی و مابقی توسط وزارت نيرو از محل تسهیلات بلاعوض دولتی پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.