بازار 4 میلیاردی مواد مخدر در دستان داعش

تروریست های داعش برای تامین هزینه های ترور خود، به بازار پرسود مواد مخدر اروپا رو آورده اند.

به گزارش ‌گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛گروه تروریستی داعش با راه اندازی کشتزارهای حشیش و صادرات مواد مخدر به انگلستان سرگرم کسب درآمد برای برنامه های تروریستی خود است.

این خلافت خودخوانده شیطانی، در مناطق کوهستانی آلبانی کنترل بازار رو به رشد 4 میلیارد پوندی ماریجوانا را از دست مافیا خارج کرده و با این کار جای پای خود را در اروپا محکم کرده است.

ساندی پیپل گزارش کرده کشتی ها و جت های شخصی، سالی 4 میلیارد دلار محموله به روسای مافیا در ایتالیا تحویل می دهند. پس از آنکه سرویس های امنیتی در روستای کوهستانی لازارا با مافیای آلبانی درگیر شد، راه برای تروریست های داعش باز شد تا این تجارت پرسود را در دست بگیرند. اکنون آنها در منطقه سرگرم جذب نیرو هستند.

دکتر ولادیمیر پیواواروف، از افسران اطلاعاتی پیشین ارتش، می گوید: «غربی ها کشورهای حوزه بالکان را در اعزام نیروهای تازه نفس به گروه تروریستی داعش پیشتاز می دانند. بهترین نیروها کسانی هستند که پیشتر در مافیا کار می کردند. آنها در زمینه خشونت آموزش دیده اند و پول کثیفی که به دست می آورند جیب این تروریست ها را پرتر می کند.»

نیروهای امنیتی آلبانی با تروریست ها درگیر شده اند و در مواردی جنگ افزارهای آنان را ضبط کرده اند. هنگامی که خبرنگار ساندی پیپل از لازارا در 160 کیلیومتری تیرانا، پایتخت، دیدن کرد محلی ها گفتند که زندگی آنها به دست تندروهایی که مردان محل را جلب می کنند جهنم شده است.

ولی یکی از آنان مدعی شد مقامات فاسد دولتی به برپایی تجارت مواد مخدر کمک کرده اند. او می گوید: «همه می دانند که دولت درگیر بود. دولت بذر شاهدانه را برای ما آورد. به ما پول می دادند تا شاهدانه بکاریم.»

لازارا در یکی از گزارش های آمریکا منطقه اصلی کشت ماری‌جوانا در اروپا، با تولید 900 تن در سال، خوانده شده است. یک اردوگاه آموزش نظامی نیز در کوه های منطقه پنهان است.
برخی از آلبانیایی هایی که نام نویسی کرده اند، برای آموزش ترور به سوریه گسیل می شوند. آنها در سوریه زیر نظر لاودریم موهاخری کار می کنند. تصویرهایی از او هنگام سر بریدن زندانیان منتشر شده است.

یک منبع دولتی آلبانی می گوید: «با این همه پولی که راحت به دست می آید تعجبی ندارد که تروریست های داعش بخواهند بازار مواد مخدر را در دست بگیرند.»
منبع:شفاف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار