ساری؛

مصرف مواد مخدر نوظهور بلای جان 15 مازندرانی

از ابتدای امسال تاکنون 15 نفر به علت مصرف مواد مخدر نوظهور فوت شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مدیر کل پزشکی قانونی مازندران در دوره آموزشی مصرف مواد مخدر روانگردان از دیدگاه پزشکی قانونی و نیروی انتظامی گفت: در 9ماهه امسال 15نفر در اثر مصرف مواد مخدر نوظهور فوت شدند که نسبت به مدت مشابه پارسال 25درصد افزایش داشت.

علی عباسی افزود: 2 نفر از فوت شدگان ناشی از مواد مخدر زن و 13مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه کالبد شکافی هااز اجساد معتادین نشان از مصرف مواد مخدر نو ظهوراست که هنوز در درمان آن راهکاری وجود ندارد، تصریح کرد: سنجش مواد مخدر مصرف شده در معتادین که فوت شدند بسیار سخت و خارج از امکانات و تجهیزات است.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه آسیب های اجتماعی ناشی از مصرف موادمخدر نو ظهور نیز در حال افزایش است، گفت: پزشکی قانونی با هماهنگی نیروی انتظامی و ستاد مبارزه با مواد مخدر در صدد بالا بردن آگاهی در مورد اقدامات پیشگیرانه و درمان معتادان است.

وی با بیان اینکه سن مرگ و میر های ناشی از مصرف مواد مخدر نشان می دهد گروههای هدف عرضه کنندگان مواد مخدر در بین نوجوانان و جوانان است، یادآور شد: نسبت به درمان معتادان و آموزش جامعه به خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر نو ظهور اقدام عملیاتی باید انجام شود.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: ساری ، نوظهور ، جان ، مازندرانی ، مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.