بیانیه رئیس باشگاه شیمیدر درباره حواشی اخیر بسکتبال

درغوکاسیان: نه خود را مبرا کنیم، نه همسایه را دزد!

رئیس باشگاه شیمیدُر تهران درباره اتفاقات چند هفته اخیر سوپرلیگ بسکتبال بیانیه‌ای منتشر کرد. وی در بخشی از این بیانیه تصریح کرده تیم‌ها نباید کم کاری خود را، کوتاهی داوران بدانند.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وب‌سایت  باشگاه شیمیدر، هنریک درغوکاسیان، درباره اتفاقات چند هفته اخیر در مسابقات سوپرلیگ بسکتبال و برخی مطالب مطرح شده در رسانه های عمومی، بیانیه‌ای منتشر کرد که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید. 

بسمه تعالی
   
متاسفانه مدت زمانی است که مشاهده میگردد برخی از افراد و دستاندرکاران این رشته ورزشی که تعدادشان به انگشتان یک دست هم نمیرسد، با دریدن پردههای حرمت و با فرافکنی سعی در تحلیل نتایج به دست آمده خود، یعنی بهتر که بگویم دستاورد خود بوده، و همانطور که عرض نمودم در سلسله مصاحبه ‌های بی‌پایه و اساس و صفحه پر کن، با فرافکنی سعی در تشویش اذهان عمومی و سوق دادن ذهن مسئولین و مردم به سمت و سویی که ساخته و پرداخته خودشان میباشد، هستند و با این حربه در صدد کمرنگ نمودن زحمات مدیران، مربیان، سرپرستان و بازیکنان باشگاهها بوده و صد البته در این راستا دریغ از کمی ملاحظه و سعه صدر.
   
اینکه هرکس (البته مشخصاً این افراد نیاز به معرفی ندارند) در مقابل دوربین یا در رسانه های عمومی بابت جبران کم‌کاری خود انگشت اتهام، آنهم از بدترین نوع آن یعنی تهمت و افترا به سوی فدراسیون متبوع، کمیته داوران، باشگاه داران و خلاصه به اعم و اخص گرفتن نه مقبول است و نه پسندیده.
   
 اگر از دست دادن 13 اقدام حمله توسط بازیکنان تیم حریف در یک کوارتر و به اصطلاح کوبیدن به دروتخته جزو قصور داوران و متصدیان تیم حریف و فدراسیون بوده که هیچ ولی اگر غیر از این است که حتماً غیر از این نیز هست، بنابراین کمی منصفانه نقد کرده و نه خود را مبرا کنیم و نه همسایه را دزد.
   
 در هر صورت اشتباهات داوران که بسیار طبیعی نیز می باشد بارها گریبانگیر این باشگاه نیز گردیده است ولی این باشگاه بعد از بازی به هیچ وجه به خود و به عوامل خود اجازه بی‌حرمتی‌ به کسی را نمیدهد، ولی به نظر میرسد بعضی از دوستان به صورت هدایت شده و در یک برنامه ‌ریزی کاملاً منسجم اراده در تخریب سیستماتیک داشته و در این مسیر هیچ ابائی نیز به خود راه نمیدهند و به راحتی همه چیز را تحریف و سپس منکر آن میشوند و نهایتاً در روز روشن با مبرا نمودن خود از زیر اظهارات خود شانه خالی میکنند.
   
دوستان، عزیزان و همکاران. بهتر است هر چه هست و هر چه اتفاق میافتد را در مستطیل دانشگاهی رها کرده از فردای آن به فکر بهتر کردن و بهینه ساختن ساختار خود باشیم و نه در فکر تخریب دیگران.
   
در همین راستا از فدراسیون محترم استدعا داریم که در چارچوب قوانین موجود با اشخاصی که با ظاهری معصوم و فریبنده و کاملاً خط گرفته و هدایت شده برای رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده دائماً در حال هنجار شکنی میباشند، برخوردهای لازم به عمل آمده تا از تیره و تار شدن فضای زیبای ورزشی جلوگیری به عمل آید و همچنان با عرض خسته نباشید و با تشکر از تک تک داوران عزیز بسکتبال کشورمان اعلام میکنیم که قضاوت امری بسیار سخت و فرآیندی بسیار پیچیده میباشد که شما عزیزان عهده‌دار آن هستید لذا در این مسیر همواره شاهد ناملایمات خواهید بود زیرا در این امر همواره یک طرف برنده و یک طرف بازنده میباشد و خوب بدیهی است که هنوز فرهنگ باخت در جامعه ورزشی ما نهادینه نشده است و متاسفانه همه خود را برنده دانسته و در غیر این صورت به دنبال عواملی میگردند که باعث و بانی آن بوده که باز هم البته به غیر از خود و عملکرد خودشان.
   
در انتها آرزو داریم که همواره با یک برد به عرش و با یک باخت به قهقرا نرویم که هر دو آنها نه پسندیده میباشند و نه مقبول و انشاالله هر روز شاهد شکفتن غنچه‌های درایت و منطق در تمامی زمینهها خصوصاً میادین ورزشی باشیم که همانا زیبنده ماست.
  

                                                                                                                       هنریک‌درغوکاسیان  
 1394/10/26


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار