تبریز؛

شهدا، رسالت اصلی دانشگاه را بازتعریف کردند

رییس دانشگاه تبریز گفت: شهدا، رسالت اصلی دانشگاه را به شکل عینی، بازتعریف کردند.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از تبریز؛ پورمحمدی در مراسم گرامیداشت شهدای 27 دی دانشگاه تبریز و شهدای مدافع حرم گفت: سربلندی، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ما به برکت خون شهدای انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه 27 دی ماه، روز بسیار بزرگ و نقطه عطفی در تاریخ دانشگاه تبریز و حتی کشور است ادامه داد: در غم از دست دادن چنین انسان های وارسته و خداشناسی، متاثریم ولی از سوی دیگر به حال آن ها غبطه می خوریم.

وی ادامه داد: ما افتخار می کنیم که دانشگاه تبریز را با مشهدالشهدای دانشگاه های کشور بودن، به همگان بشناسانیم و نه با گفتن قدمت دانشگاه و ... ، شهدا کاری کردند که رسالت اصلی دانشگاه را به شکل عینی، بازتعریف کردند.

رییس دانشگاه تبریز در ادامه سخنان خود با بیان اینکه نباید دانشگاه اسلامی را در لابه لای کنگره ها جستجو کرد، عنوان کرد: دانشگاه اسلامی با رشادت ها و از خود گذشتگی هایی شهداست که می تواند به بهترین شکل ممکن شناسانده شود.

پورمحمدی تصریح کرد: نبرد حق و باطل همچنان ادامه دارد و به راستی که "کل یوم عاشورا و کل ارض کریلا" در جهان ادامه دارد.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به خصایصی از شهدا ادامه داد: شهدا نیازمند برگزاری این جلسات و همایش ها نیستند بلکه ما نیازمند این هستیم که با برگزاری جلسات این چنینی، به خودمان تذکر داده و سعی کنیم راه آنان را با الگوسازی ادامه دهیم.
وی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه رشادت ها و مجاهدت های تیم دیپلماسی و هدایت های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله) توانسته است که استکبار جهانی را بر سر میز مذاکره بنشاند.

رییس دانشگاه تبریز گفت: جمهوری اسلامی ایران توانسته است پیروزی و حق بودن خود را به جهانیان ثابت کند.

مراسم گرامیداشت شهدای 27 دی دانشگاه تبریز و شهدای مدافع حرم ، با حضور مسئولان استانی و کشوری، خانواده های معظم شهدا و عموم مردم شهید پرور با همکاری جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی و دانشگاه تبریز در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.