خجالت افراطی را از خود دور کنید

خجالت کشیدن بیش از حد از اطرافیان باعث از دست دادن فرصت‌های زندگی می‌شود.

رقیه یار احمدی جامعه شناس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه جوانان و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عنوان کرد: انسان به طور غریزی موجودی اجتماعی بوده که نیازمند برقراری ارتباط با دیگران است ولی در بعضی افراد به دلایل متفاوت دچار عدم ارتباط با اطرافیان و در واقع خجالت از آن‌ها شده که باعث از دست دادن فرصت‌ها در زندگی این اشخاص خواهد شد.
 
وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین دلایل خجالت کشیدن افراد از دیگران،تفکر بیش از حد به محدودیت‌ها و ضعف‌های خود در مقابل اطرافیان است که باعث شده تا خود بر عدم توانایی خود تمرکز کرده و همین امر موجب ترس،استرس و خجالت از در مقابل دیگران قرار گرفتن می‌شود.
 
یاراحمدی تصریح کرد: مثبت‌اندیش بودن یکی از بهترین روش‌ها برای مقابله با خجالت بوده که هرچه شناخت از توانمدی و استعداد‌های خود بیشتر باشد،باعث افزایش اعتماد به نفس و در نتیجه کاهش خجالت در مقابل دیگران خواهد شد.
 
این جامعه‌شناس خاطر نشان ساخت: به خود تلقین کنید که دیگران نیز همانند ما یک انسان با توانمندی‌های متفاوت بوده و جایی برای خجالت در مقابلشان وجود نداشته و خود را در موقعیت‌های گوناگون برای برخورد با اطرافیان قرار دهید تا این حس کم کم در فرد خجالتی از بین برود.
 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۲۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
افراد خجالتی اونم از نوع افراطی همیشه از دیگران فرار میکنند و بنظر من آدمای منفعلی در برخورد با دیگران هستند و پیشرفتی نخواهند کرد مگر با تغییر رفتار خود.
آخرین اخبار