گروه صنعتي ايران خودرو و شركت دايملر، مالك مرسدس بنز، مرسدس آام‌گ و اسمارت با امضاي يك تفاهم نامه، همكاري استراتژيك خود را براي ايجاد يك شركت مشترك آغاز كردند.

خودروسازی با طعم بنزبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، دوشرکت خودروسازی دايملر (بزرگترین تولیدکننده کامیون در جهان )و ايران خودرو  قصد دارند با تاسيس يك شركت مشترك، از مزيت هاي نسبي يكديگر استفاده كرده و ضمن تحكيم جايگاه خود، يك قطب توليد خودروهاي تجاري در منطقه را ايجاد كنند.
 يكه زارع، درباره این اين نشست مشترك گفت: گروه صنعتي ايران خودرو در دور جديد همكاري هاي بين المللي خود، رويكردي كاملا متفاوت با گذشته در پيش گرفته و بر حضور و سرمايه گذاري مشترك طرف مقابل تاكيد دارد.

وي با بيان اينكه سرمشق گروه صنعتي ايران خودرو در همكاري هاي جديد، حفظ و ارتقاي منافع ملي است، افزود: دايملر و شركت بنز سابقه قابل اعتنا و اتكائي در همكاري با گروه صنعتي ايران خودرو داشته اند كه اين امر مي تواند در مسير پيشروي اين دو خودروساز راهگشا باشد.

ولفگانگ برنارد، عضو هیات مدیره دایملر ای.جی نيز اظهار كرد: پس از لغو تحریم‌های ایران، ما در حال برنامه ریزی برای از سرگیری سریع کسب و کارمان در این بازار هستیم. امضای تفاهم نامه با شریک تجاری مان در ایران، پیش نیاز مهمی برای از سرگیری سریع این کسب و کار است.

براساس اين گزارش دايملر و ايران خودرو پس از امضاي اين تفاهم نامه در يك بيانيه مشترك اهداف و برنامه هاي خود براي از سرگيري همكاري ها را تشريح كردند.

در اين بيانيه آمده است: «ایران خودرو دیزل یکی از شرکت‌های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو، بزرگترین تولیده کننده خودرو در منطقه MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) است که بیش از 50 درصد سهم بازار را در ایران داشته و بیش از نیم قرن است که با دایملر همکاری دارد.»

«سرمایه گذاری مشترک برای تولید منطقه ای کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات قوای محرکه»، «تاسیس شرکت مشترك فروش کامیون‌های مرسدس بنز و قطعات آنها در ايران» و همچنين خريد بخشی از سهام شرکت محور خودرو در كنار ایدم توسط دايملر از جمله مواردي به شمار مي رود كه در اين تفاهم نامه مورد توافق قرار گرفته است. علاوه بر این، دو طرف درصدد هستند سرمایه‌گذاری مشترکی برای فروش وسایل نقلیه تجاری و باری مرسدس داشته باشند. ضمن اينكه دايملر اعلام كرده براي تحقق اين برنامه ها دفتر خود در تهران را در سه ماه نخست سال 2016 ايجاد مي كند.

تقاضای بسیار بالا در بازار کامیون ایران

همچنين شركت دايملر طي بيانيه اي به پتانسيل هاي بازار و صنعت خودرو ايران اشاره كرده است. در بيانيه دايملر آمده است: «ایران در پی سال‌هاي متمادی تحریم و تقاضای بالا در بخش حمل و نقل، پتانسیل خوبی برای رشد در این بخش داشته و فرصت‌های زیادی را به دایملر نوید می دهد. ایران باوجود تحریم‌های اقتصادی یکی از بزرگترین اقتصادهای ملی در خاورمیانه، با تولید ناخالص ملی 415 میلیارد دلار آمریکا در سال 2014 بود. صنایع ایران تقریبا نیمی از اقتصاد ملی ایران را به دوش می کشند.»

فروش و خدمات پس از فروش


خودروساز آلماني براي حوزه فروش و خدمات پس از فروش هم برنامه ريزي هايي انجام داده و اعلام كرده است: «دایملر با امضای سند همکاری، در حال شروع فرآیندی برای ورود مجدد و فراگیر به بازار ایران است.  نخستین کامیون‌های مرسدس بنز با نام‌های آکتروس (Actros) و آکسور (Axor) را می‌توان پیش از پایان سال در ایران توليد و عرضه کرد. دایملر در تلاش است تا جای پای خود را در بازار محلی ایران محکم‌تر کند به همین منظور هدف تجدید همکاری با شرکت ایدم در عرصه موتور و سرمایه گذاری مشترک در فروش را دنبال می‌کند. افزون بر این، دایملر قصد دارد تا در قالب یک سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه فروش، تمام فعالیت‌های فروش و خدمات پس از فروش در ایران را حرفه ای کند. همچنین دایملر قصد دارد تا دفتر خود را در تهران افتتاح کند. با این اقدامات و تعهدات شرکت دایملر خود را به توسعه اقتصادی و اجتماعی ایران متعهد کرده است.»

همچنين دو طرف تصميم گرفتند ضمن اصلاح ساختار شركت خدمات پس از فروش گواه نسبت به واگذاري اين شركت به شركت مشترك ايران خودرو و بنز اقدام كنند.

گفتني است؛ جمعي از مديران ارشد مرسدس بنز از سالن ها و خطوط توليد ايران خودرو ديزل و ايران خودرو بازديد و پس از انجام مذاكرات، تفاهم نامه مشترك همكاري با گروه صنعتي ايران خودرو را نيز امضا كردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۸:۵۹ ۲۹ دی ۱۳۹۴
کار مشترک یعنی این:آلمانی ها تولید میکنند و ایرانی ها با قیمت بالا میفروشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۸ ۲۹ دی ۱۳۹۴
مشکلات حمل ونقل عمومی ماحل نشده فضای مترو واتوبوس پرازجمعیته اونوقت بعضیها اولویتشون واردات خودروهای لوکس وتک سرنشینه وازاین ذوق زده میشن اخه این به دردمردم میخوره ومشکلات کیو حل میکنه این قبیل فقط مرفهین راخوشحال میکندوجیب سرمایه دارراپرتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۶ ۲۹ دی ۱۳۹۴
اول میان بنز مشترک میزنند بعد میشه چینی بعدش هم یه وانت بنز شده وسط خیابانها و هزارجاش صدا میده و کسی هم جوابگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۹ دی ۱۳۹۴
مردم ایران نیاز به خودروهای لوکس بنز ندارن البته این خودروها هیچ تقاضا و خریداری در جهان و اروپا ندارن! مروم خودروی سدان خانوادگی ، باکیفیت و مصرف سوخت پایین و با تسهیلات مناسب و خدمات پس از فروش مناسب نیاز دارن نه خودروهای لوکس شرکت های خودروسازی رو!!!!!!!!!!!!
United States of America
ناشناس
۰۴:۵۰ ۲۹ دی ۱۳۹۴
پراید هم تولید میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۹ دی ۱۳۹۴
من ماشین چینی میخوااااااااااااااااااااااااممم...........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۲۹ دی ۱۳۹۴
عالیییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۷ ۲۹ دی ۱۳۹۴
بجز کامیون. خودروی سدان و سواری هم خط تولید بگیرید دیگه :| حتما باید تا 100 سال دیگه ام پرایدو پژو سوار شیم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۷ ۲۸ دی ۱۳۹۴
به زودی شاهد انواع وانت بنز در ایران خواهیم بود البته با موتورپایه گاز سوز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
خوشا به حال پولدارها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
هیچ فایده ندارد اگر هم بنز تولید شود برای مردم عادی نیست برای اقازادهها وافراد پول داراست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۸ دی ۱۳۹۴
فقط مال کامیونه پس سواری کو?????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۲۸ دی ۱۳۹۴
یعنی ماشین میاد پایین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
چرا خودروهای شخصی بنر را قرارداد نمی کنند به چه دلیل؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۲۸ دی ۱۳۹۴
اره... باقیمت10000000000000000000000
۱۲۳
آخرین اخبار