سیستان وبلوچستان؛

اجرای طرح کتابخوانی برای نخستین بار در محلات حاشیه شهر زابل

رئیس کتابخانه های عمومی زابل گفت: طرح کتابخوانی محلات حاشیه شهر برای نخستین بار در محله حسین آباد زابل برای 44 خانوار اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران زاهدان 

محمدصالح حیدری افزود : با پیشنهاد فرماندار شهرستان ویژه زابل طرح کتابخوانی با هدف ارتقا سطح علمی، اجتماعی و فرهنگی از ماه گذشته در محله حسین آباد واقع در حاشیه شهر آغاز شد.

وی تصریح کرد : تاکنون 140 جلد کتاب، پرسشنامه و فرم خلاصه نویسی با موضوعات اجتماعی و فرهنگی به منظور آشنایی خانواده ها با قوانین شهروندی، همسایه داری و آسیب های اجتماعی برای 44 خانوار در محله حسین آباد زابل توزیع شده است.

وی گفت: این طرح با حضور نماینده فرماندار، مسئول فرهنگی شورای شهر، رئیس اداره کتابخانه های عمومی و کتابداران کتابخانه های عمومی همچنان در حاشیه شهر زابل در حال اجراست.

رئیس کتابخانه های عمومی زابل ادامه داد: با هدف تشویق ساکنان حاشیه شهر پس از جمع آوری پرسشنامه ها در مدت یک هفته ارزیابی آنها انجام و به خانواده های برتر بسته های غذایی اعطا می شود.

حیدری همچنین از تدوین سیر مطالعاتی هدفمند و مطالعه شده از سوی دانشگاه ها خبر داد و گفت: این طرح برای هر محله زابل در مقاطع مقدماتی، متوسطه و عالی توسط دانشگاه انجام می شود.

وی ادامه داد: هم اینک چهار کتابخانه عمومی در زابل، یک کتابخانه در بنجار، یک کتابخانه در نیمروز و یک کتابخانه روستایی در شهرک گلخانی فعال است، شهروندان می تواند از آنها استفاده کنند.

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی اعضا کتابخانه های عمومی گفت: پنج هزار و 700 نفر عضو کتابخانه های عمومی شهرستان زابل هستند.

انتهای پیام//ز

برچسب ها: کتاب ، کتابخانه ، محلات ، حاشیه ، زابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.