همدان؛

282هزار همیار پلیس با راهور همدان همکاری می کنند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت : 282 هزار دانش آموز در قالب همیاران پلیس با مجموعه پلیس راهور این استان همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛همیار پلیس به دانش آموزی اطلاق می گردد كه پس از كسب آموزش های لازم وظیفه دارند، تخلفات حادثه ساز رانندگان وسیله نقلیه را با رعایت احترام و لحنی مؤدبانه یادآوری و در صورت لزوم گزارش دهند، محدوده فعالیت همیاران پلیس در داخل وسایل نقلیه شخصی در سفرهای درون و برون شهری داخل كشور تعیین می شود .

سرهنگ حسین طلایی افزود : همیاران پلیس به عنوان پلیس اخطاری حرکت والدین در حین رانندگی را رصد کرده و در صورت ارتکاب تخلف به آنها هشدار می دهند.

وی تصریح کرد: والدین به علت ارتباط صمیمی با فرزندان خود همواره به اخطارها و تذکرات آنان توجه کرده و تخلف خود را به علت بدآموزی توجیه نمی کنند واین موضوع درصد کاهش سوانح تاثیر داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان ادامه داد: طرح آشنا کردن دانش آموزان با 9 تخلف حادثه ساز شامل نبستن کمربند ایمنی، صحبت کردن و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی، بی توجهی به تابلوهای هشدار دهنده، رعایت نکردن سرعت مجاز، سبقت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی و رانندگی در حالت خواب آلودگی در حال اجراست.

سرهنگ طلایی در خصوص میزان تأثیر همیاران پلیس در کاهش سوانح رانندگی عنوان کرد: در جلوگیری از حوادث عوامل زیادی از جمله نیروی انسانی، نوع وسیله نقلیه، کیفیت راه و جاده و حتی ارگان ها نقش ویژه ای دارند و همیاران پلیس نیز در این زمینه از نقش بسیار مهم و قابل توجهی برخوردار هستند.

وی هدف از اجراي طرح هميار پليس را فرهنگ‌سازي هنجارهاي اجتماعي جامعه از جمله رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و حفظ آرامش و امنيت جان انسان ها درجاده ها برشمرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.