استاندار الأنبار:

200هزار بمب و مین خنثی نشده در شهر رمادی وجود دارد

شورای استانداری الانبار عراق روز دوشنبه اعلام کرد که 200 هزار بمب و مین که گروهک تروریستی داعش در سطح شهر رمادی کار گذاشته، هنوز خنثی نشده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از  پایگاه خبری السومریه نیوز عراق، ارکان خلف طرموز عضو شورای استانداری الانبار با اعلام این خبر افزود: 80 درصد از شهر رمادی تخریب شده و برای بازسازی مناطق تخریب شده این شهر به اعتباری بالغ بر 15 میلیارد دلار نیاز است.
وی گفت: گروهک تروریستی داعش اقدام به بمب گذاری و مین گذاری وسیعی در شهر رمادی کرده و هنوز با وجود این میزان بمب و مین کار گذاشته شده، خطر تمام مناطق شهر رمادی را تهدید می کند و رفت و آمد در خیابان های این شهر فقط برای نیروهای وی‍‍‍ژه و زرهی امکان پذیر است.
طرموز افزود: سازمان ملل متحد برای خنثی سازی بمب ها و مین های شهر رمادی وعده هایی را داده است.
گروهک تروریستی تکفیری داعش از خرداد ماه سال گذشته تاکنون برخی مناطق را در عراق و سوریه به اشغال در آورده و طی این مدت جنایت های هولناکی را مرتکب شده است.
رمادی مرکز استان الانبار که در 110 کیلومتری غرب بغداد واقع است در ماه مارس (فروردین/ اردیبهشت) امسال به طور مشکوکی به اشغال داعش درآمد.
عملیات آزادسازی رمادی که از 2 ماه پیش آغاز شده، در چندین مرحله به آزادسازی مناطق گسترده و بخش هایی در اطراف مرکز استان الانبار منجر شد.
منبع:ایرنا
انتهای پیام /
برچسب ها: بمب ، خنثی سازی ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.