ولخرجی در این مواقع کار دستتان می‌دهد

ولخرجی‌های عجیبی که اطرافیان را شوکه می‌کند، یکی از علائم اصلی بیماری دوقطبی است.

مرتضی مشایخی، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی در گفت‌و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به علائم بیماری دو قطبی گفت: یکی از علائم اصلی بیماری دو قطبی، ولخرجی بی مهابا و بدون حساب و کتاب و عجیبی است که اطرافیان را شوکه می‌کند.

وی ادامه داد: به طور مثال فرد بیمار ممکن است در حالت بیماری، آپارتمان خود را به نام فرد دیگری کند که خانواده و اطرافیان را هم شاکی و هم شوکه کند.

این کارشناس در ادامه افزود: این ولخرجی عجیب و غیر عادی به امور مالی محدود نمی‌شود و فرد بیمار ممکن است در بروز انواع احساسات از جمله: محبت، خشم و احساسات جنسی نیز رفتار افراطی و خطرناکی را از خود نشان دهد که گاه بستری کردن و کنترل چنین بیماری ضرورت پیدا می کند.

وی در تشریح بیشتر این عارضه گفت: فردی که مبتلا به این بیماری است، ممکن است در حالت عادی، شخصیتی کاملا متفاوت داشته و کلاًً دچار خست باشد اما به هنگام حمله مانیا که حالتی است متشکل از بروز غیر طبیعی و افراطی انرژی در انواع رفتارها مانند پرحرفی، پرتحرکی، شادابی و یا خشم و ... است که این حالت در برخی موارد باعث می‌شود به فرد و اطرافیان آسیبهای جدی از جهات مختلف وارد شود.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار