نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال در نیم فصل

در حالی که فقط چند ساعت تا پایان فرصت نقل و انتقالات نیم فصل باقی مانده است، ورودی و خروجی تیم‌های لیگ را بررسی می‌کنیم.

نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال در نیم فصل
به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز 29 دی آخرین فرصت فصل نقل و انتقالات نیم فصل پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران می‌باشد.

در این گزارش ورودی و خروجی تیم‌های لیگ برتر را بررسی خواهیم کرد.

پرسپولیس در بحران دروازه‌بانی

سرخ پوشان پایتخت در نقل و انتقالات به دلیل رفتن ایمان صادقی و مشکلاتی که برای سوشا مکانی پیش آمد، با بحران دروازه‌بانی مواجه شدند.

آنها که در طول دوران نقل و انتقالات تمام تلاش خود را برای جذب علی رضا بیرانوند به کار گرفتند، اما در نهایت با الکساندر لوبانف دروازه‌بان اصلی تیم ملی ازبکستان و علی محسن زاده دروازه‌بان سوم تیم ملی امید ایران به توافق رسیدند.
امیر عباس آیینه چی جوان نیز دیگر ورودی پرسپولیس در نیم فصل است.
علی فاطمی و ایمان صادقی نیز از پرسپولیس جدا شده و به راه آهن یزدان و خونه به خونه بابل پیوستند.

استقلال آرام‌ترین پنجره زمستانی نقل و انتقالات

صدر نشین کنونی لیگ تحرک خاصی در نقل و انتقالات نداشت و در حالی که به شدت نیاز به جذب یک هافبک طراح داشت با مهدی مومنی مهاجم ناموفق نفتی‌ها به توافق رسید.
از محمدرضا خرسندنیا به عنوان گزینه احتمالی خروجی آبی پوشان پایتخت یاد می‌شود.

راه آهن فعال‌ترین تیم در خریدهای زمستانی

تیم فوتبال راه آهن یزدان با جذب 9 بازیکن و خروج 5 بازیکن فعال‌ترین تیم فصل نقل‌و‌انتقالات زمستانی لقب گرفت.

فرزاد آشوبی، محسن فروزان،مهران موسوی، علی فاطمی، علی پازوکی، میثم جودکی، مهدی حنیفی و حامد زمانی ورودی شاگردان مهدی تارتار هستند اما امین منوچهری، سیامک کوهنورد، حمیدرضا علی عسگری، امیرحسین کریمی و مهدی جعفرپور در این نقل‌و‌انتقالات از ریل راه آهن خارج شده و به تیم‌های دیگر پیوستند.

البته احتمال دارد لوکوموتیورانان تا پایان زمان نقل‌و‌انتقالات یک مهاجم خارجی جذب کنند که گفته می‌شود جری بنگستون مهاجم هندرواسی پرسپولیس و یا یک مهاجم سوئدی شانس بالایی برای پوشیدن پیراهن راه آهن دارند.

سیاه‌جامگان فعال‌ترین تیم نقل‌و‌انتقالات نیم فصل

تیم فوتبال سیاه‌جامگان مشهد 3 بازیکن آفریقایی را به لیست خود اضافه کرده است.
آلاجی سوسه، آیگبوسی وکنویا 3 بازیکن آفریقایی تباری هستند که به همراه حمیدرضا علی عسگری، میلان نوری، امیرحسین کریمی و مهدی جعفرپور در نیم فصل دوم برای مشکی و قرمزپوشان مشهد به میدان می‌روند.

پیمان میری، امید سینگ، احمد امیر کامدار، محسن فروزان، سعید مهدی‌پور، محسن دلیر، امیر تیزرو، محمد بازاج، بابک مرادی و رنان داسیلوا خروجی‌های لیست سیاه‌جامگان در نیم فصل هستند.

بده بستان گسترش با تراکتور

محسن حمیدی، سیامک کوهنورد، سامان نریمان جهان، مهدی سیدصالحی و لئوناردو پیمنتا 5 بازیکن جدید گسترش فولاد هستند اما سعید دقیقی،یوسف سیدی، ایوب کلانتری و مهدی کیانی از جمع شاگردان فراز کمالوند خارج شدند.
نکته جالب نقل‌و‌انتقالات این تیم بازگشت نریمان جهان از تراکتورسازی و انتقال 2 بازیکن گسترش به جمع شاگردان قلعه نویی است.

تراکتور و خانه تکانی در خط حمله 

آلویس نانگ، مهدی شریفی و فرزاد حاتمی سه مهاجمی هستند که در نیم فصل به ارتش ژنرال اضافه شدند.
البته مهدی کیانی کاپیتان سابق این تیم ایوب کلانتری نیز به عنوان 2 هافبک دفاعی با تجربه از سوی قلعه نویی برای محکم کردن کمربند خط میانی سرخ‌های تبریز جذب شدند.

احمد عبداله زاده، مهرداد طهماسبی، مهرداد بایرامی، میر هانی هاشمی، سامان نریمان جهان، آیان رمزی و حمزه یونس نیز لیست پرتعداد خروجی‌های تراکتور را تشکیل می‌دهند.

گرانترین بازیکن لیگ چهاردهم مشهدی شد

احمد آل نعمه گرانترین بازیکن لیگ چهاردهم، فریبرز گرامی، بهمن سالاری، فرشاد قاسمی، علی حسامی و محسن بیات شش ورودی لیست پدیده هستند.
ایگور پراهیچ و آرام عباسی مهم‌ترین خروجی شاگردان رضا مهاجری در پنجره نقل‌و‌انتقالات هستند.
البته چند بازیکن زیر 23 سال نیز در لیست خروجی مشهدی‌ها قرار گرفتند.

3 خرید و بازگشت برزیلی‌ها در سپاهان

امین منوچهری مهاجم سابق راه آهن، علی هزامی بازیکن اسبق تیم ملی جوانان و سیناد ایبریچیچ بوسنیایی 3 خرید استیماچ برای تقویت مدافع عنوان قهرمانی لیگ هستند، البته لئوناردو پادوانی و لوسیانوپریرا نیز پس از نیم فصل مجوز بازی برای زردپوشان دیار نصف جهان را دریافت کردند.
مهدی شریفی به دلیل خدمت مقدس سربازی تنها خروجی لیست سپاهان لقب گرفت و به تراکتورسازی پیوست.

یحیی خط دفاعی ذوب آهن را تقویت کرد

هاشم بیک زاده و وحید محمدزاده 2 بازیکنی هستند که برای تقویت خط دفاعی ذوب آهن به جمع شاگردان یحیی گل محمدی اضافه شدند. احمد امیر کامدار و مارکو آیوبل برزیلی نیز دیگر ورودی‌های لیست سبزهای اصفهان هستند.

اکبر صادقی هافبک میانی ذوب آهن نیز با جدا شدن از این تیم پس از یک فصل‌و‌نیم به صبای قم بازگشت.

لیست پروپیمان خرید اسکوچیچ

دراگان اسکوچیچ برای رفع نقاط ضعف فولاد بحران زده دورگ کوئه ماها مهاجم کامرونی، مهرداد طهماسبی  دروازه‌بان و مهردا بایرامی دروازه‌بان و مهاجم تراکتورسازی را جذب کرد.
البته احمد عبداله زاده و امین جهان کمن با پایان دوران سربازی به فولاد بازگشتند.

مهدی دغاغله، مهرداد بشاگردی و حسین مالکی نیز از سرخ‌های خوزستان جدا شدند.

پیام دوباره شاگرد دایی شد

پیام صادقیان پس از به بن‌بست رسیدن در نفت به صبا پیوست و دوباره شاگرد علی دایی شد. اکبر صادقی نیز دیگر ورودی قمی‌ها در نیم فصل است.

هاشم بیگ زاده و قاسم دهنوی نیز خروجی‌های لیست شهریار فوتبال ایران هستند.

خریدی عجیب از تیمور شرقی

شگفتی‌ساز نیم فصل نخست لیگ برتر عجیب‌ترین خرید پنجره زمستانی را به ثبت رساند. آنها با جذب فیلیپ برتولدو هافبک برزیلی- ژاپنی تیم ملی تیمور شرقی دست به یک انتقال پر سروصدا زدند.

امید سینگ هافبک هندی تبار سیاه‌جامگان نیز دومین خرید ویسی در نیم فصل است. آبی‌های خوزستان هیچ خروجی در نیم فصل نداشتند.

سایپا و شوک موقت جدایی نکونام/کاپیتان تیم ملی به سایپا پیوست

شاید خبر جدایی جواد نکونام از سایپا و پیوستن این بازیکن به العربی قطر مهم‌ترین بحث نارنجی‌پوشان در نقل‌و‌انتقالات نیم فصل بود که در نهایت با به توافق نرسیدن جواد با مسئولان باشگاه قطری به سرانجامی نرسید.

مهدی دغاغله و آندو تیموریان خرید جلالی تا آخرین ساعات پنجره نقل‌و‌انتقالات هستند.

رضا نوروزی، وحید محمدزاده و بهمن سالاری 3 بازیکن جدا شده از سایپا هستند.

البته زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال آندو تیموریان به جمع خودروسازان شنیده می‌شود.

استرس نفتی‌ها برای از دست دادن بیرانوند

نفت تهران هیچ ورودی در نیم فصل نداشت، اما آلویس نانگ، مهدی مومنی و پیام صادقیان از جمع شاگردان منصوریان جدا شدند.
علی محسن‌زاده دروازه‌بان تیم امید نفت نیز به پرسپولیس پیوست.

مهم‌ترین موفقیت نفتی‌ها حفظ علی‌رضا بیرانوند و وحید امیری 2 ستاره تاثیرگذار در لیست نفرات خود می‌باشد.

بحران بی‌پولی ستاره انزلی‌چی را بداند

ملوان که در بدترین وضعیت مالی خود به سر می‌برد علی‌رغم نیاز به تقویت در چند پست نه تنها بازیکن شاخصی را جذب نکرد بلکه برخی نظرات تاثیرگذار خود را از دست داد.

شاهین بالیجانی، محمد ستاری و حامد نورمحمدی لیست ورودی حمید استیلی در نیم فصل را تشکیل می‌دهند.
ایمن جهان کهن، آرش افشین، محمد نزهتی، سرگئی پاشنکو و فرزاد حاتمی 5 بازیکنی بودند که به دلیل پایان خدمت سربازی و بدقولی مسئولان باشگاه در پرداخت قراردادها از بندر کوچ کرده و به سایر تیم‌های لیگ برتری پیوستند.

البته جلال رافخایی و سعید یوسف‌زاده نیز در آستانه جدایی از تیم شهر خود قرار دارند.

گمنام‌ها آبی‌پوش شدند

استقلال اهواز قعرنشین لیگ برتر که تا آخرین فرصت فصل نقل‌و‌انتقالات تنها شاهد خروج بازیکنان اصلی خود بود در روز آخر 8 بازیکن گمنام را جذب کرد.

محمد جواد کردونی، مهدی یلایی، مجتبی رشیدیف، مهدی نیایش‌پور، سندی ساهمان بوسنیایی، علی کردانی، میرفرزاد مجیدی و پدرام اردلانی بازیکنانی ناشناخته‌ای هستند که در نیم فصل دو برای آبی‌های اهواز به میدان می‌روند.

علی حسینی، فرزاد آشوبی، سعید سالارزاده، میلاد جعفری، محسن حمیدی، مرتضی منصوری، شاهین مجیدی، پرویز کریمی، محمد اسماعیل نظری، سعید قزل گچلی و محمد غلامی نیز تنها به دلیل مشکلات مالی از محبوب‌ترین تیم خوزستان جدا شدند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار