شرکت بمباردیر به دنبال شکار فرصت‌ها در بازار ایران

شرکت سازنده هواپیما و قطار «بمباردیر» در حال بررسی فروش این محصولات به ایران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «سی‌بی‌سی نیوز،» به دنبال لغو تحریم‌های ایران، بسیاری از شرکت‌های بین‌المللی برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده‌اند. «بمباردیر،» شرکت کانادایی سازنده هواپیما و قطار، نیز در حال بررسی مسئله ورود به بازار ایران و نحوه انجام این کار است. گرچه بمباردیر نیز مانند سایر شرکت‌های کانادایی برای فعالیت در بازار ایران با مشکلاتی مواجه است.

یک منبع آگاه در این زمینه به سی‌بی‌سی نیوز گفت: جمعی از مسئولان این شرکت تاکنون دو بار برای ارزیابی فضای بازار ایران در دوران پساتحریم به این کشور سفر کرده‌اند.

گرچه مسئولان این شرکت با اعلام این مسئله که نمی‌خواهند درباره فعالیت‌های جهانی خود اظهار نظر کنند، از تأیید این سفرها طفره رفته‌اند؛ اما به وضوح روشن است که این شرکت بزرگ با حدود 74 هزار کارمند در سراسر جهان به برقراری رابطه تجاری با تهران علاقه‌مند است. 

بخش حمل و نقل این شرکت نیز به دنبال معامله با ایران و فروش قطار به این کشور است. در سال 2012 سفارت کانادا در ایران به طور کامل بسته شد. از آن پس به دلیل برنامه هسته‌ای ایران، این کشور مشمول تحریم‌های کانادا قرار گرفت. هم‌اکنون نیز با وجود لغو تحریم‌های آمریکا و اروپا، تحریم‌های کانادا همچنان پابرجاست. این تحریم‌ها مسائل مرتبط با برنامه هسته‌ای، تجهیزات نظامی، بخش انرژی شامل نفت و گاز، حمل و نقل و ارتباطات را دربر می‌گیرند.

روز شنبه شرکت هواپیمایی ایرباس قرارداد فروش 114 فروند هواپیما را با شرکت ایران ایر به امضا رساند. بنابر اعلام پرس تی‌وی، ایران هم‌اکنون حدود 250 هواپیمای مسافربری دارد که بسیاری از آن‌ها فرسوده هستند. در زمان تحریم‌ها این کشور ناچار بود قطعات لازم برای تعمیر هواپیماها را از بازار سیاه تهیه کند. بنابر اعلام یک منبع ایرانی، این کشور برای تأمین نیاز و به روز رسانی ناوگان هوایی خود باید در یک دهه آینده 600 فروند هواپیما خریداری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار