زنجان؛

تردد طبیعت گردان در 63 مسير طبیعت گردی

63مسير طبیعت گردی در استان زنجان وجود دارد که از مجموع اين تعداد، 5 مسير مناسب تردد عموم مردم است.

تردد طبیعت گردان در 63 مسير طبیعت گردیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اهمیت تهیه برنامه جامع اكوتوریسم و طبیعت گردی استان بر ضرورت آماده سازی نقشه توان اكولوژیكی سرزمین و نقشه كاربری اراضی استان تاكید کرد.

رحمتی با اشاره به تردد طبیعت‌گردان در 63 مسیر طبیعت گردی استان زنجان گفت: از مجموع این تعداد، 5 مسیر مناسب تردد عموم مردم، 51 مسیر نیمه حرفه‌ای و 5 مسیر حرفه‌ای است.

وی با اشاره به سطح‌بندی جاذبه‌های گردشگری استان گفت: در سطح بندی جاذبه‌های طبیعی باید به دنبال چارچوب متفاوتی از سطح‌بندی جاذبه های گردشگری بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره بر لزوم احیای چمن تاریخی سلطانیه گفت: این کار در راستای حفظ تمدن این شهرستان لازم است.

وی با بیان اینکه چمن تاریخی سلطانیه با قدمت 7هزار ساله عامل اصلی به وجود آمدن گنبد سلطانیه است.افزود: با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان زنجان کارهای مطالعاتی احیای چمن سلطانیه انجام شده و عملیاتی شدن آن نیز به تصویب رسیده است که تا 2 سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: تردد ، طبیعت گرد ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.