برخورد متفاوت انگلیس با خانه های پناهجویان +عکس

روزنامه تایمز روز چهارشنبه در گزارشی نوشت: سیاست آپارتاید پنهانی صدها پناه جو را دریکی از فقیرنشین ترین مناطق شهری انگلیس نشانه رفته است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تایمز افزود: این خانه ها دارای درب قرمز رنگ، به سادگی قابل تشخیص بوده و ساکنان آنها می توانند مورد حملات متعدد نژادپرستانه و نیز سوء استفاده و اذیت و آزار قرار گیرند .

این روزنامه نوشت: یک مقام سابق محلی، انتخاب این رنگ های قرمز برای این گونه خانه ها در مناطق چون میلدزبرو( واقع در 400 کیلومتری شمال لندن)، با ستاره های زردی که در دوران آلمان نازی یهودیان بایستی بر سینه های خود نصب می کردند، شبیه دانسته است.

تایمز افزود: این خانه ها متعلق به 'استوارت مونک' است که سالانه میلیون ها پوند برای تامین مسکن هزاران پناه جو که برخی از آنها از مناطق جنگ زده و درگیر بحران چون سوریه فرار کرده اند، به او پرداخت می شود.

برخورد متفاوت انگلیس با خانه های پناهجویان +عکس

این روزنامه نوشت: ارزش دارایی ها آقای 'مونک ' براساس گزارش ساندی تایمز، 175 میلیون پوند تخمین زده می شود و شرکت متعلق به او که 'جوماست ' نام دارد یک پیمانکار فرعی برای گروه امنیتی 'جی 4 اس ' که طرف قرارداد با بخش پناهندگان وزارت کشور انگلیس برای شمال شرق این کشور هست، شمرده می شود.

تایمز افزود: پناه جویان ساکن در شماری از این خانه ها در میلدزبورو می گویند که درب های قرمز این خانه ها یک هدف آسان برای حملات و حوادث نژادپرستانه به شمار می آید.

این روزنامه افزود: به گفته آنها از جمله این حوادث، پرتاب سنگ و تخم مرغ به شیشه های خانه ها و مالیدن مدفون سگ به درب های شان بوده است و برخی اوقات نماد جبهه ملی ( یک گروه نژادپرستی انگلیسی) نیز بر جلو این خانه ها و یا درب های آنها حک شده است.

تایمز اضافه کرد: 'جیمز بروکنشایر' معاون وزیر کشور انگلیس در امور مهاجرت می گوید که او عمیقاً نگران این مساله بوده و دستور انجام تحقیقات سریع در مورد مسکن های مربوط به پناه جویان در شمال شرق انگلیس داده است.

این روزنامه افزود: 'جان ویت وام' مدیر شرکت امنیتی 'جی 4 اس' در واکنش به گزارش تایمز می گوید که این اقدام مطلقاً سیاست این شرکت نیست و کمتر از 20 درصد از کل خانه های متعلق به 'جوماست'، برای سکونت پناه جویان استفاده می شود و این خانه ها دارای رنگ های متفاوتی هستند.

به نوشته این روزنامه، اما براساس تحقیق صورت گرفته توسط تایمز ، از 168 خانه در دو منطقه بسیار فقیرنشین میلدزبورو ، درب 155 خانه به رنگ قرمز بوده و وقتی از ساکنان 66 خانه که رنگ درب آنها قرمز بود سووال به عمل آمد مشخص شد که 62 مورد متعلق به پناه جویانی از 22 کشور مختلف بوده است.

تایمز نوشت: یکی از ساکنان این خانه می گوید وقتی رنگ قرمز درب خانه ام را به سفید تغییر دادیم یکی از کارمندان 'جوماست' دراین باره از ما پرسش به عمل آورد و گفت این اقدام برخلاف سیاست شرکت است و دوباره درب را رنگ قرمز زدند.

این روزنامه افزود: فعالان مدنی نگرانی خودشان را از اقدام شرکت 'جوماست' و 'جی 4 اس ' که سبب شده است که پناه جویان در معرض آسیب قرار بگیرند، ابراز کرده اند.

تایمز نوشت: این فعالان مدنی می گویند که تاکنون با مقامات وزارت کشور انگلیس دو دفعه نشست داشته اند و شکایت خودشان را از این مساله ابراز کرده اند.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.