70 درصد از بیماران صرع با دارو درمان می‌شوند

رییس انجمن جهانی صرع از درمان 70 درصد از بیماران صرع با دارو خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، نگهی دبیر علمی کنگره بین المللی صرع در سالن بین المللی همایش های رازی در خصوص اهداف برگزاری این همایش گفت: در سال های اخیر همراه با رشد علمی پزشکی کشور، پیشرفت بزرگی با همت متخصصان مغزو اعصاب و نرفولوژی رخ داده است که روش های منطقی برای استفاده از دانش افراد با تجربه در این رشته های فوق تخصصی وجود دارد.

وی افزود: انجمن صرع ایران از 11 دوره قبل اقدام به برگزاری این کنگره کرد تا به همت اندیشمندان داخلی و خارجی گامی در جهت ارتقا جامعه پزشکی کشور داشته باشیم. حدود 130 مقاله به کمیته علمی همایش ارسال شد که از این تعداد 40 مقاله به عنوان سخنرانی و ما بقی به عنوان پوستر شناسایی شدند.

در ایران مثل سایر کشورها برقراری مجامع علمی بدون شرکت‌های دارویی امکان‌پذیر نیست.

ارائه راهنمای بالینی برای درمان صرع
ابراهیمی متخصص مغز و اعصاب در خصوص اهداف جزئی از ارائه راهنماهای بالینی گفت: از اهداف راهنماهای بالینی ارائه مناسب‌ترین مراقبت از بیمار بر اساس شواهد علمی، کاهش خطاهای ناخواسته در طبابت ، فراهم کردن بنیانی واقعی‌تر برای ارجاع بیماران، ایجاد مرکزی برای آموزش مداوم،‌استفاده بهینه از منابع، تشکیل کانونی برای کنترل کیفیت،‌ و راهنمایی برای پژوهش‌های آینده است.

وی افزود: روز به روز راهنماها جای خودشان را در دنیا بیش از گذشته باز می‌کند و جایگاه قانونی پیدا کردند به نظر می‌رسد که در آینده از راهنماهای بالینی بیشتر استفاده شود. چون در برخی کشورها اساس دارویی را تشکیل می‌دهند.

ابراهیمی در خصوص ویژگی‌های راهنمای بالینی که ارائه کرده است توضیح داد: این راهنمای بالینی بر اساس رده‌های سنی تنظیم شده است و برخی گروه های خاص در آن مورد توجه قرار گرفتند که از جمله آنها بیماران ایدز،‌بارداری، و همچنین مسائل خاص مثل مدرسه، حمام گرفتن، و رانندگی است. که استفاده از این راهنماها موجب کاهش هزینه‌ها،‌مدت بستری،‌خطای ناخواسته پزشکی و در نتیجه شکایت و نارضایتی مردم می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: بیماری صرع می‌تواند به عنوان دومین اختلال مغزی جدی تلقی شود اگر حمله صرع بیش از 5 دقیقه طول بکشد ممکن است به سیستم عصبی فرد آسیب جدی برساند بنابراین نیاز به اقدامات پزشکی وجود دارد.

کنترل 70 درصد بیماری صرع با دارو
رئیس انجمن جهانی صرع با بیان اینکه مطالعات زیادی درباره بیماری صرع صورت گرفته است گفت: سازمان جهانی بهداشت به صورت منطقه‌ای مطالعات و آمارهایی را برای بیماری صرع ارائه داده است .

وی افزود: بخشی از اعلائم بیماری صرع در کودکان تا قبل از بلوغ برطرف می‌شود بخشی از آن بعد از دوران بلوغ نیز ادامه خواهد داشت. به طور کل تا 70 درصد از بیماریان صرعی توسط دارو درمان می‌شوند و 30 درصد از آنها که دچار حملات صرعی می‌شوند نیز ممکن است با عمل جراحی موفقیت‌آمیز درمان شوند.

700 هزار نفر در کشور مبتلا به صرع هستند
حسین پاکدامن رییس انجمن علوم اعصاب ایران در خصوص آمار مبتلایان به بیماری صرع گفت: حدود 700 هزار نفر در کشور بیماری صرع مبتلا هستند و باید بدانیم که صرع یک بیماری مغز و اعصاب محسوب می‌شود 2/3 این بیماران با حداکثر یک یا دو دارو کنترل می‌شوند اما مشکل 30 درصد باقی‌مانده است که در جهان روش‌های تشخیصی و درمانی برای این 30 درصد وجود دارد برای این منظور 2 اقدام باید انجام شود یکی از نظر وضعیت اقتصادی این بیماری و دوم آشنایی با داروهای جدید و یافتن بیمارانی که کاندیدای جراحی هستند است، زیرا جراحی می‌تواند تا 80 درصد بیماری صرع را کنترل کند.

وی افزود: برای درمان صرع امکانات و تجهیزات مورد نیاز در کشور وجود دارد، اما ما می‌خواهیم آخرین دستاوردها و روش‌های درمان این بیماری را در اختیار بگیریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.