سلامتتان را در بازی‌های آنلاین می بازید

وابستگی‌ها به بازی‌های آنلاین نه تنها باعث هدر دادن وقت می شوند بلکه باعث به خطر انداختن سلامت جسمی و روانی افراد نیز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، تب داغ بازی‌های آنلاین این روزها میان افراد جامعه زیاد دیده می‌شود و مثل این که افراد نمی‌توانند گوشی‌هایشان را از خود دور کنند به طوری که شاهد هستیم که بازی‌های آنلاین جایگزین ارتباط رودروی افراد با یکدیگر شده است و این بازی‌ها برخلاف بازی‌های دسته جمعی در گذشته هیچ حس عاطفی و انسانی را در فرد ایجاد نمی‌کند.

بازی‌های آنلاین، تفریح یا تهدید؟
حسین ابراهیمی مقدم روانشناس در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، گفت: این بازی‌ها خطراتی را برای افراد به وجود می‌آورد و باعث می‌شود فرد از جمع‌گرایی واقعی در دنیای واقعی به جمع‌گرایی مجازی در فضای مجازی روی بیاورد و به نوعی از دنیای واقعی دوری گزینی کند.

وی افزود: این بازی‌ها به نظر حالت اعتیاد‌آور دارند چون نشانه‌هایی از وابستگی‌ها و دل مشغولی‌های فراوان به وجود می‌آورد و این باعث می‌شود فرد از پیشرفت‌ها و موقعیت‌های دنیای واقعی فاصله بگیرد.

این بار جیب هادر فضای مجازی زده می‌شود
این روانشناس ادامه داد: در بسیاری از موارد دیده شده است که بازی در فضای مجازی منجر به فریب و نیرنگ شده است، به عنوان مثال وقتی فرد با افرادی که آنها را نمی‌شناسد ارتباط برقرار می‌کند نوعی احساس وابستگی و دلبستگی روانی ایجاد می‌شود در صورتی که هیچ شناختی از حالات و روحیات آنها ندارد.

ابراهیمی مقدم تصریح کرد: در این موارد افراد شیاد و کلاه‌برداری هستند که با برقراری ارتباط با آنها فرد مورد اخاذی یا سوءاستفاده مالی و یا مواردی از این دست قرار می‌گیرد.

وی تأکید کرد: جدای موارد ذکر شده افرادی هستند که مشکلات درون‌گرایی‌های شدید یا احساس افسردگی یا کمبود اعتماد به نفس دارند که با انجام این بازی‌ها برا این احساسات‌شان تأثیر گذاشته و افکار پرخاشگری و یا در مواردی خط اقدام به خودکشی اتفاق می‌افتد.

وقتی پایین بودن سرعت اینترنت مشکل‌ساز می‌شود
ابراهیمی مقدم گفت: علاوه بر این همبازی این کاربران در کشورهای دیگر هستند و از طرف دیگر شاهد هستیم در کشور ما سرعت اینترنت پایین است و کاربران در شب‌ها به انجام این بازی‌ها می‌پردازند که عملاً خواب و بیداری آنها دچار مشکل می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اختلال در خواب یا محرومیت طولانی مدت از خواب می‌تواند باعث به وجود آمدن حالت‌ةای ناخوشایند و حتی در پاره‌ای از موارد مشکلات معده و روده، زخم اثنی‌عشر، کاهش شدید سیستم ایمنی بدن می‌شود و در صورت ادامه یافتن این حالات توهم و هزیان نیز به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.